به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید عده‌ای تلاش کردند تا با برداشت غیردقیق و تفسیر جهت‌دار از اظهارات مشاور رئیس‌جمهور، اذهان ملت عراق و مسئولان این کشور را مشوش نمایند.


مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به سوال خبرگزاری الرأی عراق درخصوص اظهارات آقای یونسی اظهار داشت:

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، ثبات، امنیت و انسجام ملی همه کشورها بویژه کشورهای همسایه می باشد. اجرای عملی این اصول از سوی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در قبال کشور دوست و برادر عراق، بر هیچ کس پوشیده نیست و دولت و ملت عراق این روزها بیش از هر کسی ایفای چنین نقشی را از نزدیک لمس می کنند.

وی افزود: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران بطور مسئولانه، شفاف و مؤثر برای حمایت از استقلال و تمامیت ارضی عراق در کنار دولت و ملت این کشور در روند مقابله با تروریسم ایستاده است، عده ای تلاش کردند تا با برداشت غیردقیق  و تفسیر جهت دار از اظهارات جناب آقای یونسی، اذهان ملت عراق و مسئولان این کشور را مشوش نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تأکید کرد: در واقع آنچه که از سوی مشاور محترم رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح شده و ایشان نیز مجددا با شفافیت بیشتری تصریح کرده اند، تنها تأکید بر پیوستگی عمیق و غیرقابل تفکیک تمدنی و فرهنگی بین ملت ایران و عراق بوده است.

افخم در خاتمه اظهار داشت: لذا در شرایطی که شاهد توطئه مشترک و همسویی گروه های تروریستی افراط گرا و رژیم صهیونستی علیه امنیت و ثبات کشورهای منطقه هستیم، انتشار غیردقیق و تفسیر جهت دار اظهارات جناب آقای یونسی را اقدامی منفعلانه با هدف کم رنگ کردن پیروزی های بزرگ مردم عراق در  مبارزه با گروههای تروریستی و در چارچوب پروژه ایران هراسی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه می دانیم.