به گزارش پارس ، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور درباره کشور همسایه عراق که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد، اظهار داشت: واقعیت این است که این صحبت از سوی کسی مانند آقای یونسی که سابقه وزارت اطلاعات داشته بعید و دور از ذهن است که بدون توجه به پیامدهای آن مطرح شده باشد.

فضائلی با بیان اینکه با توجه به شرایط حساس منطقه این اظهارات منجر به سوءتفاهم می‌شود و دامنه آن حوزه امنیت ملی کشورمان را هم مورد آسیب قرار می‌دهد افزود: انتظار است که رئیس جمهور درباره حضور چنین افرادی در اطراف خود تجدیدنظر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در دو سال گذشته و با روی کار آمدن آقای یونسی، مواضع و حاشیه‌سازی‌های وی باعث تحمیل هزینه از ناحیه او به دولت و رئیس جمهور شده و این موارد کم هم نبوده است.

وی با بیان اینکه اصلاحیه آقای یونسی صریح نبود و لازم است که موضع جدی‌تری برای اصلاح مواضع اخیر خود بگیرد خاطرنشان کرد: باری که برخی افراد با حاشیه‌سازی خود بر روی دوش دولت و رئیس جمهور می‌گذارند سنگین است و برخی افراد پرهزینه هستند.

فضائلی در پایان گفت: با توجه به سابقه طولانی آقای روحانی در حوزه امنیت ملی به نظر می‌رسد رئیس جمهور به اهمیت این مسئله واقف است و ان‌شاءالله تصمیمی متناسب در این زمینه اتخاذ کنند.