به گزارش پارس به نقل از فرارو به نقل از فارن پالیسی، او در پستی که روز جمعه در صفحۀ فیسبوک خود منتشر کرد، مدعی شده که کشورهای خارجی به رقبایش کمک مالی می‌دهند تا او را از کرسیش پایین بکشند.

او ادعا کرده است: "حاکمیت راست در خطر است. هواداران چپگرایان و رسانه‌های خارج از اسراییل با هم متحد شده‌اند تا زیپی (لیونی) و اسحاق (هرتزوگ) را به روشی غیرمشروع به قدرت برسانند."
 
او پیامدهای این موضوع را فاجعه‌بار خوانده و این پیامدها را ردیف کرده است: "عقب‌نشینی از مرزهای 1967، تقسیم اورشلیم، و تشکیل یک حماسستان مسلط بر تل‌آویو و فرودگاه بین‌المللی بن گوریون."
 
نتانیاهو اولین بار چندین سال پیش، هنگام اعلام نظر در مورد عقب نشینی اسراییل از نوار غزه، از اصطلاح "حماسستان" استفاده کرد. رژیم صهیونیستی در سال 2005 سربازان و شهرک نشینان خود را از باریکۀ غزه خارج کرد. هر چند که با وجود اعتراضات، کنترل آسمان و خط ساحلی آن را برای خود حفظ کرد.
 
نتانیاهو در فیسبوک خود از توطئۀ چپگرایانۀ دولت‌های خارجی، روزنامه‌نگاران روزنامۀ یدیعوت آحارونوت، و "متنفذان اسراییلی و خارجی" خبر داده است.
 
در همان روز، نتانیاهو در مورد هویت کشورهای خارجی مورد ادعایش توضیحات بیشتری داده است. او در گفتگو با رادیو کول اسراییل گفت: "دولت‌های اسکاندیناویایی میلیون‌ها دلار صرف مبارزه‌ای کرده‌اند که من را از قدرت حذف کنند."
 
با وجود اینکه رابطۀ میان سوئد و اسراییل، پس از به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی این کشور رو به سردی گذاشته است، اما شاهدی دال بر اینکه سوئد به رقبای نتانیاهو پول می‌دهد وجود ندارد.
 
روز جمعه، نظرسنجی روزنامۀ یدیعوت آحارونوت نشان داد که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، پشت سر "ائتلاف صهیونیست" به رهبری هرتزوگ و لیونی قرار گرفته است. این نظرسنجی پیش بینی می‌کند که ائتلاف صهیونیست صاحب 26 کرسی و حزب لیکود صاحب 22 کرسی در کنست شوند.
 
حتی اگر حزب لیکود، در انتخابات دوم شود، نتانیاهو همچنان ممکن است بتواند در قدرت باقی بماند. برای رسیدن به نخست وزیری لازم است نامزد این سمت رای 61 نماینده از 120 نمایندۀ کنست را به خود جلب کند. از این لحاظ وضعیت نتانیاهو برای تشکیل چنین بلوکی در پارلمان بهتر است.
 
با این وجود، در حالی که نتانیاهو جایگاه خود را در نظرسنجی‌ها در خطر دیده است، به سرعت تقصیر را به گردن دخالت خارجی انداخته است. روز سه شنبۀ هفتۀ پیش، نتانیاهو در گفتگو با رادیو ارتش گفت: "یک تلاش عظیم جهانی برای سرنگون کردنش" در جریان است.