به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با تبریک به ارتش و نیروهای مردمی عراق به خاطر پیشروی در صلاح‌الدین و تکریت اظهار داشت: امیدوارم خداوند به مردم و ارتش عراق صبر عطا کند تا زمانی که ریشه داعش از این کشور به کلی نابود شود و مطمئن باشند که خداوند به آنان کمک خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ایران اسلامی دولتی است که در عرصه مبارزه با تروریست‌ها آنگاه که دولت‌های مستکبر ذره‌ای به عراق کمک نکردند، در عرصه مستشاری و دیگر عرصه‌ها به میدان آمد و به عراق کمک کرد.

وی تصریح کرد: ایران حامی تمامیت ارضی عراق است و کمک‌های ایران به این کشور برای این است که دشمنان را در تجزیه عراق ناکام بگذارد، ما نه تنها به مرزهای عراق احترام می‌گذاریم بلکه مرزهای بین‌المللی و همه کشورها را محترم می‌شناسیم و تنها با یک رژیم در این زمینه مخالفیم و آن هم رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بر همین اساس یادآور شد: برادران عراقی ما بدانند که جمهوری اسلامی ایران همراه آنان است برای ساختن عراقی سرافراز و سربلند تا عراق بتواند در برابر همه توطئه‌های دشمنان مقاوم باشد و ایستادگی کند.