پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دادگاه عالی ایتالیا، سیلویو برلوسکونی را از اتهام پرداخت پول برای رابطه جنسی با دختری نوجوان تبرئه کرد. گرچه این رای نهایی است، اما دادستانی می‌کوشد برلوسکونی را به اتهام پرداخت رشوه دوباره محاکمه کند.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، قضات دادگاه رسیدگی به پرونده سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، بعدازظهر سه‌شنبه (۱۰ مارس/۱۹ اسفند) پس از شنیدن اظهارات متهم وارد رایزنی شدند و دقایقی پیش از نیمه‌شب رای خود را صادر کردند.

بنا به حکم صادره برلوسکونی (۷۸ ساله) در پرونده "پارتی بونگا-بونگا" از همه اتهامات تبرئه شده است. این رای از سوی دادگاه عالی ایتالیا تایید شده و تجدیدنظر در رای صادره دیگر امکان‌پذیر نیست.

برلوسکونی در این پرونده متهم شده بود که با "روبی روباکور"، یک دختر نوجوان نابالغ، رابطه جنسی در ازای پرداخت پول داشته است. نام اصلی این دختر "کریمه محروق" است که در یک کلوب شبانه به عنوان رقصنده مشغول به کار بوده است.

اتهام دیگر برلوسکونی در این پرونده سوء استفاده از مقام خود برای آزاد کردن این دختر پس از بازداشت موقت بوده است. کریمه محروق به اتهام دزدی از سوی پلیس ایتالیا بازداشت شده بود.

پایان غیرمنتظره
در ژوئن ۲۰۱۳ سیلویو برلوسکونی در دادگاهی به جرم رابطه جنسی با این دختر نوجوان و سوء استفاده از مقام خود به ۷ سال حبس و محرومیت از تصدی پست‌های دولتی محکوم شد. اما در ژوئیه ۲۰۱۴ دادگاه تجدید‌نظر در میلان وی را از این اتهامات تبرئه کرد.

KarimaMahroug2
کریمه محروق، دختر نوجوانی که به گفته دادستانی ایتالیا با برلوسکونی در ازای پرداخت پول رابطه جنسی داشته است

KarimaMahroug1

برلوسکونی در دادگاه اعتراف کرد که با این دختر رابطه جنسی داشته، اما نمی‌دانسته که وی نابالغ است. دادستان این پرونده، اعترافات برلوسکونی و رای دادگاه را نپذیرفت و خواستار رسیدگی دوباره به این پرونده شد.

دادستانی به تحقیقات علیه برلوسکونی ادامه می‌دهد
صدور رای نهایی در "پرونده روبی" به معنای پایان تحقیقات دادستانی ایتالیا پیرامون تخلفات برلوسکونی نیست. دادستان این پرونده اعلام کرد که برلوسکونی به زنان و دخترانی که در این مهمانی شرکت داشته‌اند "رشوه داده تا شهادت نادرست" بدهند. دادستانی ایتالیا تصریح کرد که بزودی دادگاهی برای رسیدگی به این اتهام تشکیل خواهد شد.

برلوسکونی هم‌چنین متهم است که در سال ۲۰۰۶ با دادن رشوه به یک سناتور چپ‌گرای ایتالیایی کوشیده است که رای او را بخرد و از این طریق دولت وقت این کشور را تضعیف کند.

KarimaMahroug

به نظر کارشناسان سیاسی رای اخیر دادگاه سبب ایجاد امید برای برلوسکونی و حامیان وی در حزب "فورسا ایتالیا" (به‌پیش ایتالیا) شده است. گرچه این حزب در حال حاضر از اقبال رای‌دهندگان برخوردار نیست، اما برلوسکونی خود را برای بازگشت دوباره به صحنه سیاسی ایتالیا آمده می‌کند.