پايگاه خبري تحليلي «پارس»- یک نماینده مجلس انگلیس از ماراگات تاچر، نخست وزیر پیشین این کشور، به دلیل چشم‌پوشی از سوءاستفاده‌های جنسی سیاستمداران انگلیسی از کودکان به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، سیمون دنس‌زوک، نماینده مجلس انگلیس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در رابطه با سوءاستفاده‌های جنسی سیریل اسمیث، نماینده پیشین، گفت «بر اساس آن‌ چه که می‌دانیم، اکنون شکی نیست» که مارگارات تاچر موارد کودک‌آزاری سیاستمداران را «نادیده می‌گرفت.»  

وی افزود: «این لکه‌ای واقعی بر میراث مارگارت تاچر است و از گفتن آن هیچ خوشحال نیستم، اما او چشمان خود را به روی این موضوع بست.»

اسمیث به ظن «هتک حرمت به پسران نوجوان» در دهه 1960، در سال‌ها 1970، 1988 و 1999 تحت بازجویی قرار گرفت.

دنس‌زوک همچنین گفت دولت انگلیس نیز از انتشار دست‌کم چهار پرونده دیگر درباره «کودک‌آزاری تاریخی» خودداری می‌کند زیرا به گفته او از افشای اطلاعات پیش از انتخابات عمومی ماه مه نگران است.  

این نماینده افزود: «دفتر کابینه بیش از 12 ماه از انتشار این اسناد مقاومت کرده است اما این قابل پذیرش نیست. آن‌ها از گفتن نام این که چه کسی اسمیث را به عنوان نامزد نشان شوالیه معرفی کرد خودداری می‌‎کنند. ما می‌دانیم که آن‌ها از انتشار دست‌کم چهار پرونده دیگر مربوط به سوءاستفاده جنسی تاریخی از کودکان مقاومت می‌کنند.»

دفتر کابینه انگلیس از تلاش برای افشای اطلاعات مربوط به مطلع بودن دولت وقت انگلیس از موارد سوءاستفاده اسمیث از پسرهای جوان پیش از دریافت نشان شوالیه خودداری می‌کند.  

بر اساس اسناد، پیش از آن که اسمیث در سال 1988 این نشان را دریافت کند، مارگارت تاچر از ادعاها درباره انحراف جنسی او مطلع شده بود.

اسمیث، نماینده لیبرال در سال 2010 در سن 82 سالگی در شهر روچ‌دیل درگذشت.

مارگارت تاچر هم که از سال 1979 تا 1990 نخست وزیر انگلیس بود، سال 2013 در لندن درگذشت.