به گزارش پارس به نقل از کیهان، سعید شیرکوند معاون وزیر اقتصاد در دولت اصلاحات در مصاحبه با اقتصادپرس و درباره مصوبه مجلس در مورد حذف یارانه پردرآمدها گفت: موضوع این نیست که دولت نخواهد افراد را حذف کند، موضوع نخواستن دولت نیست بلکه مسئله نتوانستن است.

وی گفت: نوع اداره اقتصاد به گونه‌ای بوده که در آن بسیاری از اطلاعات لازم به صورت دقیق جمع‌آوری نشده است. سازمان‌ها و نهادهایی که باید این اطلاعات را جمع می‌کردند این مسئولیت را به درستی انجام نداده‌اند. 
وی تصریح کرد: مسئله این است که در کشور ما آمار و اطلاعات وجود ندارد، اگر هم دولتی یا سازمانی بخواهد وارد این حوزه شود و شفافیت آماری ایجاد کند باید قبل از آن بسیاری از سوالات را جواب دهد. سوالاتی مانند اینکه چرا باید حساب بانکی افراد چک شود؟ چرا نباید حساب بانکی افراد چک شود؟ 
وی تصریح کرد: حساب بانکی افراد جزو اسرار محرمانه کسی نیست. سازمان مالیاتی باید گردش حساب بانکی افراد را بداند، باید بتواند ترنور هزینه‌ای و درآمدی آن را محاسبه کند تا بتواند مالیات را که حقوق جامعه است از افراد بگیرد. پس دولت چگونه می‌خواهد بداند چه کسانی در چه دهکی قرار می‌گیرند و آن وقت دولت می‌تواند وارد تصمیم‌گیری شود که چه دهکی را باید حمایت مالی کند و چه دهکی را باید از دریافت یارانه‌ها حذف کند.
شیرکوند با تاکید بر اینکه دولت حقیقتا هیچ آماری از مردم ندارد، افزود: دولت نمی‌تواند به فرم‌های خوداظهاری هم تاکید کند، چون این فرم‌ها هم چیزی را تایید نکرده است.
در همین حال مصطفی شریف عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ این سوال که «دولت معتقد است ما نمی‌توانیم به حریم خصوصی افراد و اطلاعات پولی و مالی آنها در بانک دست برده و اطلاعات آنان را استخراج کنیم و این عمل توسط برخی از کارشناسان دولت غیراخلاقی تلقی می‌شد. آیا دولت از نگاه شما چنین حقی را ندارد؟» به روزنامه آرمان گفت: این امر دخالت در امور خصوصی افراد نیست و در تعداد زیادی از کشورها در بحث مالیات‌گیری و سیاست‌های دیگر و حتی مسائل حساس ملی، این اطلاعات از بانک‌ها توسط دولت تخلیه می‌شود. ضمن اینکه دولت به راحتی می‌تواند به جای این کار بخش‌های کم‌بضاعت را جدا کند و به آنها یارانه بدهد. این افراد می‌توانند شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی و بازنشستگان و... باشند. اینها اطلاعاتی است که خود به خود در اختیار دولت است. ضمن اینکه دولت در این زمینه نمی‌تواند تنها به حساب‌های بانکی افراد دست ببرد بلکه بخش زیادی از درآمدهای افراد به صورت ملک و زمین و سرمایه می‌تواند باشد. لذا با توجه به اختیار دولت، بهانه عدم توانایی دولت در شناسایی بخش‌های ثروتمند جامعه درست نیست.
وی تصریح کرد: دولت نباید از حذف یارانه ثروتمندان بترسد اتفاقا این کار باعث محبوبیت دولت در میان مردم می‌شود.