به گزارش پارس به نقل از کیهان، هفته گذشته روزنامه فرانسوی فیگارو با انتشار مصاحبه‌ای با فائزه هاشمی، به نقل از وی نوشت: «زمانی که زندانی بودم، کسانی را دیدم که از آنها به عنوان مردان و زنانی بزرگ یاد می‌کنم: بهایی‌ها، طرفداران مجاهدین، اصلاح‌طلبان؛ و در یک کلام تمامی کسانی که در ایران برای ایده‌های خود مبارزه می‌کنند.» وی شبیه این سخنان را در مصاحبه با روزنامه بهار تکرار کرده بود.
به گزارش رجانیوز سه روز پس از انتشار این مصاحبه، مجدداً اقدام به انتشار خبری دیگر در رابطه با ایران کرد. این خبر تلاش کرده بود تا اطلاعاتی دروغ را درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب در قالب گزارشی خبری منتشر کند.
رجا نیوز می‌افزاید: این در حالی است که در سالیان گذشته نیز به صورت مکرر، برخی اخبار دروغ درباره رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های غربی به عنوان گزارش‌هایی سری و محرمانه منتشر شده است که درباره منشأ برخی از این اخبار، نیک‌آهنگ کوثر خبرنگار فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای، افشاگری‌های قابل تأملی انجام داده بود. نیک‌آهنگ کوثر، در نامه‌نگاری‌ها و افشاگری‌هایی که درباره رفیق گرمابه و گلستان خود (مهدی هاشمی) انجام داده، درباره تلاش وی برای انتشار اخبار دروغ علیه ارکان نظام و رهبر انقلاب می‌نویسد: «مهدی هاشمی چند مورد درخواست هم از من داشت. یکی پیدا کردن یک روزنامه‌نگار که قابل اعتماد باشد و ایشان برایش مسائل را بازگو کند و روزنامه‌نگار هم بنویسد، من این روزنامه‌نگار را به مهدی هاشمی معرفی کردم و ماجرا را از سر خودم برداشتم. دیگر تلاش کرد سایتی بسیار پر بیننده را برایش بگیرم، که دیدم بهترین کار، دادن شماره تلفن‌های طرفین به هم بود تا هیچ کاری به مذاکرات‌شان نداشته باشم. از من خواست کمک کنم سایتی برای انتشار مطالب علیه آیت‌الله خامنه ای برایش درست کنم، که اتفاق نیفتاد. اطلاعاتی درباره [آیت‌الله] خامنه‌ای هم داده بود که منتشر نکردم و به شکل عجیبی! شبیه همان‌هایی بود که مخملباف منتشر کرد.»
کوثر در متن دیگری درباره سخنان مهدی هاشمی می‌گوید: «در اواخر مهرماه ۱۳۸۹، چند بار از... سؤال کردم که چگونه به دنبال چنین عملی است، به من تأکید کرد که وظایف در خانواده... تقسیم شده است و اگر پدرش وظیفه‌ای دارد، او وظیفه دیگری دارد و خواهرش وظیفه‌ای دیگر».
شاید با کنار هم گذاشتن این پازل به خوبی بتوان دریافت که منشأ اخبار دروغ اخیر در روزنامه فیگارو چه کسی بوده است.