به گزارش پارس به نقل از کیهان، روزنامه شرق در این زمینه با اشاره به عدم طرح موضوع ریاست دانشگاه تهران در جمع اخیر شورای انقلاب فرهنگی نوشت: با وضعیت فعلی، بررسی صلاحیت بیش از ۳۰ سرپرست دانشگاه به سال آینده موکول می‌شود؛ چرا که طی شش ماه اخیر برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ریتم کندی به خود گرفته است.
بر اساس عرف موجود در این نهاد، جلسات هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و در صورتی که رئیس جمهور در سفر یا برنامه‌ای از پیش تعیین شده حضور داشته باشد، رئیس قوه مقننه ریاست شورا را برعهده می‌گیرد و جلسات برگزار می‌شود. اما اگر ریتم کند جلسات این شورا را در نظر نگیریم، سه‌شنبه ۲۶ اسفند این شورا می‌تواند تشکیل جلسه دهد و باز هم با توجه به عرف موجود در این نهاد، در بهترین حالت تنها صلاحیت هفت رئیس دانشگاه بررسی می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت تأیید صلاحیت ۳۰ سرپرست دانشگاه به سال آینده موکول شد. در این میان تأیید صلاحیت سرپرست دانشگاه تهران به عنوان رئیس دانشگاه مادر کشور از سایر رؤسای دانشگاه‌ها نیز مستثنی نیست.
این روزنامه حامی دولت می‌افزاید: نکته حایز اهمیت دیگر، دستور جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پنج جلسه اخیر است. این شورا در آخرین مورد در پنج آذر ماه ۱۳۹۳ به بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها پرداخت و از آن تاریخ تاکنون تأیید صلاحیت هیچ سرپرستی را در دستور کار خود قرار نداده است. 
شرق با اشاره به عدم اعتماد مجلس به نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم نوشت: سرانجام با معرفی فرهادی طلسم یک ساله شکسته شد اما حالا می‌توان عدم ثبات در مجموعه مدیریتی وزارت علوم را انتقال «عدم ثبات» از ستاد وزارت به متن دانشگاه‌ها خواند؛ چرا که هم اکنون بیش از ۳۳ دانشگاه کشور با سرپرست اداره می‌شوند. در حال حاضر با توجه به اقبال مخالفان دولت نسبت به «محمد فرهادی»، وزیر کنونی علوم که پس از دو سرپرست، یک وزیر و سه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم به مجلس، پا به این وزارتخانه گذاشته است، می‌توان این مرحله را گذار بی‌ثباتی از ستاد وزارت علوم به دانشگاهها خواند... اما حالا بازی‌های سیاسی در حوزه وزارت علوم از مجلس به شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده چرا که بیش از ۳۶ رئیس دانشگاه در صف تأیید شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته‌اند و ترکیب این شورا نشان می‌دهد، منتقدان دولت در حوزه وزارت علوم و آموزش عالی حرف‌های بیشتری برای به کرسی نشاندن دارند.
شرق با زبان بی‌زبانی اذعان می‌کند رئیس جمهور و برخی اعضای دولتی شورای انقلاب فرهنگی به اعتبار آگاهی از نظر شورا نسبت به برخی فعالان فتنه ۸۸ -نظیر نیلی احمدآبادی- سعی در دور زدن این شورا و انجام اقدامات غیر قانونی دارند که نمونه آن ۹ ماه سرپرستی احمدآبادی بر دانشگاه تهران است حال آن که طبق قانون یک فرد نمی‌تواند بیش از ۳ ماه سرپرستی کند.
اخیراً سیدرضا اکرمی مشاور رئیس جمهور در مصاحبه با نامه نیوز گفته بود: بنده از نظر بینشی مشکلی با روحانی ندارم بلکه همراه او نیز هستم اما در برخی روش‌ها به او «ان قلت» دارم. به طور مثال وزارت علوم در دولت یازدهم کارنامه خوبی از خود نشان نداده است. این وزارتخانه ۹ ماه وزیر داشته، ۶ ماه سرپرست، سه نفر معرفی شده‌اند که مجلس رأی نداد که بالاخره به آقای فرهادی ختم به خیر شد. بنده به ایشان گفتم که آقای روحانی وزیر علوم باید قابل و لایق باشد. لایق باشد که وزارت‌خانه را اداره کند و قابل باشد تا مجلس به او رأی اعتماد بدهد. الان اداره شدن ۲۷ دانشگاه با سرپرست چه معنایی دارد؟