به گزارش پارس به نقل از تسنیم، الیاس نادران اقتصاد دان مجلس، در گفتگو با خبرنگاران، با انتقاد ازافزایش وابستگی بودجه سال 94 به نفت، با بیان اینکه لایحه بودجه مبهم تنظیم شده گفت: این اقدام برای اعطای اختیارات بیشتر به دولت صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران این را هم گفت که در لایحه بودجه سال 94 بر خلاف سالهای گذشته در مورد مابه‌التفاوت ارز دولتی و ارز با نرخ آزاد هیچ تعیین تکلیفی نشده است که جای تامل دارد.

نادران با اشاره به اینکه بودجه 94 در سه سقف تنظیم شده است اظهار کرد: درسقف اول قیمت نفت 40 دلار در نظر گرفته شده بود که با افزایش 14 دلاری به 54 دلار افزایش یافت. در سقف دوم نیز با پیش‌بینی 16 دلاری، بودجه با نفت 70 دلاری و در سقف سوم با افزایش 15 دلاری بودجه بانفت 85 دلار بسته شد.

وی در ادامه افزود: بنابراین با در نظر گرفتن نفت 85 دلاری و همچنین کاهش 20 درصدی سهم صندوق توسعه از درآمد نفتی در واقع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی افزایش یافته است.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مقرر کرد تا پتروشیمی‌ها نیز سهم صندوق توسعه را نپردازند گفت: در واقع امسال سهم صندوق تنها از فروش گاز خام پرداخت می‌شود نه فروش فرآورده‌های پتروشیمی.