به گزارش پارس به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه گفت تصویب توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در کنگره آمریکا به معنی آن است که سخنرانی وی در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان در روز سوم مارس (دوازدهم اسفندماه) برای جلب حمایت از مواضع اسرائیل موثر واقع شده است.

وی که نخست‌وزیر رژیمی است که تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه قلمداد می‌شود این اظهارات را در گفت‌وگو با رسانه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» مطرح کرد و افزود سخنرانی‌اش در کنگره ارزش تنش با «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا را داشته است.

برخی کارشناسان تنش‌های لفظی هفته‌های اخیر بین مقامات کاخ سفید و نتانیاهو را بخشی از راهبرد مذاکره‌کنندگان کشورهای غربی حاضر در گروه ۱+۵ برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران در این رایزنی‌ها می‌دانند.

مقامات آمریکا همواره بعد از مذاکرات هسته‌ای دیدگاه‌ها و مواضع خود را با رژیم صهیونیستی هماهنگ کرده و اطلاعات مذاکرات را در اختیار این رژیم قرار داده‌اند.

به رغم این نتانیاهو روز جمعه گفت نخست‌وزیر اسرائیل باید بتواند حتی در برابر نزدیک‌ترین متحدش هم قد علم کند. وی گفت در غیر این صورت تاریخ از او به نیکی یاد نخواهد کرد.

نتانیاهو همچنین گفت: «در صورتی که توافق در حال شکل‌گیری برای تصویب به کنگره آورده شود ـ که احتمال زیادی وجود دارد این اتفاق بیفتد ـ شکی نیست که سخنرانی من برای جلب حمایت از مواضع اسرائیل موثر واقع شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با عربستان سعودی و سایر متحدان آمریکا در خاورمیانه برای هماهنگ کردن یک موضع واحد منطقه‌ای علیه ایران صحبت کرده گفت: «من با رابطانم در دنیای عرب رایزنی نکرده‌ام اما می‌توانم بگویک که اتفاق نظر گسترده‌ای در میان دولت‌های اصلی عرب درباره مواضع من در کنگره وجود دارند.»