پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حامد رحيم پور- در ادبيات سياسي رژيم اشغالگر قدس، اسرائيلي ها به اسحاق رابين لقب آقاي امنيت دادند ، آريل شارون نخست وزير اسبق اسرائيل نيز "آقاي شهرک  سازي" لقب گرفته است،. بنيامين نتانياهو با وجود اينکه تلاش دارد خود را شايسته لقب «آقاي مهار ايران»، نشان دهد، اما هنوز لقبي دريافت نکرده است. شايد مشکل وي اين است که تلاش هايش خيلي جدي گرفته نمي شود! درست مانند سخنان اخيري که در جمع بزرگترين لابي طرفدار اين رژيم در آمريکا(آيپک)بيان کرد.

نتانياهو هرچند بازهم عليه ايران الفاظ توهين آميز و تهديد کننده استفاده کرد،اما به طور مستقيم و با صراحت به نفوذ ايران در منطقه و جهان اعتراف کرد. نتانياهو با نشان دادن نقشه اي که نفوذ ايران در 5 قاره دنيا را تشريح مي کرد، مدعي شد که ايران در حال بلعيدن کشورها در خاورميانه است. وي همچنين در موضعي انفعالي درمقابل ايران، گفت که «نگران موجوديت مان هستيم».اين اظهارات ضد ايراني نتانياهو هرچند که اغراق آميز است اما آشکارا پرده از يک واقعيت مي گشايد وآن هم گسترش قلمروي نفوذ ايران در سطح منطقه و به قول نتانياهو حتي در سطح جهان است. قلمروي نفوذي که به جرات مي توان گفت انزواي رژيم صهيونيستي را موجب شده است. اين را مي توان از مواضع حقيرانه نتانياهو فهميد. آنجايي که درخواست هاي وي «به ايران حمله کنيد» و يا « با ايران توافق نکنيد» تنزل پيدا مي کند.

از سوي ديگر گرچه اين موضوع غير قابل کتمان است که اوباما و نتانياهو در مورد ايران اختلاف نظر دارند اما صحبت هاي اين دو به فاصله 24 ساعت نشان داد که هر دو طرف در مقابل ايران «يک هدف» و «يک ارزش» دارند. اوباما مي گويد اولويت را به ديپلماسي مي دهد و نتانياهو مدعي قدرت سخت است.

به هرحال پيچيدگي روابط طرفين و اتحاد استراتژيک اسرائيل و آمريکا که هم نتانياهو و هم اوباما طي 2 روز گذشته به صراحت برآن تاکيد کردند، به گونه اي است که نتانياهو دولت اوباما را در آمريکا به چالش مي کشد و جان کري از کشتار فلسطينيان به دست اسرائيل دفاع مي کند.

همين موضوع نشان مي دهد که آمريکا و اسرائيل همان طور که مي گويند در مورد ايران اختلاف تاکتيکي دارند، نه راهبردي. تا جايي که نتانياهو، اختلافات آمريکا و اسرائيل را درون «خانوادگي» توصيف مي کند، اوباما از کمک هاي ميلياردي دولتش به اسرائيل مي گويد و سامانتا پاور، سفير آمريکا در سازمان ملل بر «تعهدات مستحکم» آمريکا در قبال اسرائيل تأکيد دارد.