به گزارش پارس به نقل از فارس ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور چندی پیش در سفر به قزوین اعلام کرد که «۲۲ میلیارد دلار از منابع ارزی از کشور خارج شده و برنگشته است» از سویی دیگر نوبخت سخنگوی دولت پنج شنبه گذشته در همایش حزب اعتدال و توسعه اظهار کرده بود: «۷۰۰ میلیارد دلار را خوردند» که به نظر این ادبیات و ایجاد فضاهای اینگونه بازخورد مناسبی در جامعه نخواهد داشت و بهتر است موارد اینگونه با مدارک مستند در صورت در اختیار داشتن به قوه قضاییه و مسئولان مرتبط ارایه شده و از کانال قانونی پی‌گیری شود.

در همین زمینه حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات دولتی مبنی بر خروج بودجه‌های میلیاردی از کشور اظهار داشت: تصور می‌کنم که این اظهارات در رابطه با انتخابات است و آنها کار سیاسی انجام ‌می‌دهند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اینگونه اظهارات اعتماد مردم را از بین می‌برد، تصریح کرد: این مواضع نوعی بر شاخه نشستن و بن بریدن است چراکه مردم را نه‌تنها به گذشته بلکه به دولت فعلی نیز بدبین می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مسئولان دولتی اگر این موضوعات را مطرح می‌کنند باید بگویند این پول‌ها کجا رفته و پیگیری کنند؛ اگر در اختلاس سه هزار میلیاردی خاوری رفت،‌ در حال حاضر این خاوری‌ها موجود هستند و امثال او مشخص هستند و اگر مسئولان دولتی اطلاعاتی دارند باید به جای کلی‌گویی، شکایت کنند.

وی ضمن انتقاد از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها که حاضر به شکایت به دستگاه قضایی نبوده‌اند، یادآور شد:‌ آقای رئیسی گفت که هیچ شکایتی از سوی بانک‌هایی که از معوقات بانکی صحبت می‌کنند، نداشته‌ایم.

ابراهیمی ضمن مقایسه این نوع اظهارات مسئولان دولت یازدهم با اظهارات احمدی‌نژاد،‌ تصریح کرد: این رویکرد همان صحنه احمدی‌نژاد است؛ آقای احمدی‌نژاد سنت غلطی برای بدنامی افراد گذاشت و امروز نیز این افراد، آن سنت غلط را ادامه می‌دهند در حالی که اگر سرمایه کشور خارج شده باشد، دستگاه‌های نظارتی آن را اعلام و پیگیری می‌کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بر همین اساس با بیان اینکه این اظهارات آقای جهانگیری و نوبخت مردم را به دولت،‌نظام و کشور بدبین می‌کند،‌ گفت: جای تعجب دارد که اینها نیز به تجربه تلخ دوران احمدی‌نژاد دامن می‌زنند و اگر دلیل روشنی برای ادعاهای خود دارند چرا دنبال آن نمی‌روند لذا به نظر می‌رسد این اظهارات سیاسی باشد و این کار نیز خیانت است.