به گزارش پارس به نقل از  فارس،‌ حسن یونسی سخنگوی حزب ندای ایرانیان صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست کلی حزب ندای ایرانیان همراهی و هماهنگی با جریان‌ها و احزاب اصلاح‌طلب است.


وی افزود: قبلا هم اعلام کرده‌ایم که یکی از برنامه‌های ما استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله انتخابات است اما اکنون پرداختن به این مقوله و جزئیات ورود در انتخابات زود است.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از زمان تشکیل حزب شاهد حملات برخی اصلاح‌طلبان به حزب ندای ایرانیان بودیم، گفت: البته ما شاهد حملات از طرف اصلاح‌طلبان نبودیم و بخش قابل توجهی از جریان‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب به صورت حضوری یا از طریق رسانه‌ها با ما همدلی و همراهی داشتند.

یونسی تأکید کرد: طبیعتا همیشه حزبی که در شروع کار است با ابهاماتی روبه‌رو می‌شود و این همیشه به طور معمول وجود داشته است. شاید به این دلیل که ما در سال‌های گذشته شاهد رکود در فعالیت حزبی بودیم و شکل‌گیری این حزب در جو سیاسی جدید با سوالاتی روبه‌رو است.

وی ادامه داد: ما تلاش داشته‌ایم با جلسات و دیدار با جریانات سیاسی و احزاب به گفت‌وگو بنشینیم و نظرات آنها را نیز بشنویم و دیدگاه‌هایمان را نیز بیان کنیم.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه باید پلی بین جامعه باشیم، گفت: این حزب کارکرد ویژه‌ای دارند و اینکه پلی است برای ورود نسل جوان و نخبگان به عرصه‌های مختلف است.

یونسی در مورد حضور اعتدالیون در انتخابات سال 94، گفت: اعتدال هم نمی‌توانیم یک گفتمان معنی کنیم و از تئوریسین‌های نزدیک به دولت نیز چنین چیزی را نشنیده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ اعتدال یک روش و یا یک متد است بنابراین ما شاهد تولید یک گفتمان متمایز از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نخواهیم بود.بنابراین انتخابات آینده بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خواهد بود.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به رویکرد حزب ندای ایرانیان در مورد دولت یازدهم نیز خاطرنشان کرد: رویکرد حزب ندای ایرانیان در مورد دولت آقای روحانی رویکردی حمایتی است و ما دولت تدبیر و امید را برای شرایط فعلی کشور مناسب می‌دانیم.

یونسی اضافه کرد: حزب ندای ایرانیان به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب نسبت به مسائل کشور دغدغه‌ها و نقدهایی هم دارد بنابراین در جاهایی که احساس کنیم دولت نسبت به حفظ حقوق مردم کوتاهی کرده تذکر خواهیم داد.

یونسی اضافه کرد: ما در مورد مسائل سیاست خارجی نقدهایی داریم اما اولویت کشور مسائل اقتصادی و مذاکرات هسته‌ای است. بنابراین در زمان مناسب نسبت به این مسائل مرزهایمان را اعلام خواهیم کرد.