به گزارش پارس به نقل از ایسنا: رئیس جمهوری ترکیه بدون اشاره به اسم واقعی یا لقب یکی از افشاگران رسانه‌های اجتماعی مخالف دولت، برای نخستین بار مستقیما وی را به چالش کشید.


به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان مراسم صرف صبحانه که از سوی استانداری مالاتیا سازمان دهی شده بود با اشاره به فواد آونی که جزئیات تعدادی از عملیات‌های پلیس و دستگاه قضایی را پیش از وقوع، افشا و از دولت با زبانی تند انتقاد کرده گفت: اگر مردی خودت را نشان بده و بگو چرا این کار را به صورت مخفیانه انجام می‌دهی؟

سه روزنامه حامی دولت ترکیه 16 فوریه سال جاری میلادی در صفحه اول نشریه خود ادعا کردند؛ امره اوسلو، نویسنده روزنامه که یکی از ماموران سابق پلیس نیز بوده پشت این حساب کاربری مرموز قرار دارد و وی را به عنوان جاسوس "ساختار موازی" توصیف کردند.

دولت ترکیه حامیان فتح الله گولن، روحانی مخالف دولت آنکارا در تبعید را "ساختار موازی" توصیف می‌کند.

این در حالی است که اوسلو این ادعا را که وی همان فواد آونی است که مرتبا به محض مسدود شدن حساب‌های کاربری قدیمی، حساب‌های کاربری جدیدی در توییتر باز می‌کند، رد کرد. ماه گذشته میلادی یکی از دادگاه‌های آنکارا حساب‌های کاربری فواد آونی در توییتر و فیس بوک را مسدود کرد.

اردوغان با اشاره به این مساله که خود وخانواده‌اش تهدید به مرگ شده‌اند گفت: شما نمی‌توانید مانع ما شوید. اگر جرأت داری از اسم مستعار استفاده نکن، اما متاسفانه شما عضو یک سازمان تروریستی هستی و از اسم مستعار استفاده می‌کنی.

روزنامه‌های حامی دولت ترکیه گزارش دادند، دفتر دادستان کل آنکارا تحقیقاتی را درباره توطئه ترور سمیه اردوغان، دختر رئیس جمهوری کشورشان را آغاز کرده‌اند.

فواد آونی در پاسخ به چالش اردوغان گفت: یک مرد پشت دخترش پنهان نمی‌شود. اگر مردی از پشت دخترت بیرون بیا.