به گزارش پارس به نقل از ایرنا، دعوت از 'کیم جونگ اون' رهبر جوان کره شمالی، به منظور حضور در شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس 'باندونگ' اندونزی صورت می گیرد.

براساس این گزارش، دولت اندونزی علاوه بر رهبر کره شمالی، از' کیم یونگ نام'، رییس کل پرزیدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی نیز برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است.

این کنفرانس قرار است روز 24 آوریل (چهارم اردیبهشت ماه) در شهر 'باندونگ' اندونزی برگزار شود.

پیش از این مراسم نیز، کنفرانس کشورهای آسیایی و آفریقایی در تاریخ 22 تا 23 آوریل در شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار می شود.

یک رسانه تایوانی ماه گذشته عنوان کرده بود، کیم در کنفرانس باندونگ اندونزی شرکت می کند اما باید این مطلب مورد تایید قرار بگیرد.

اگر کیم به اندونزی سفر کند، این کشور نخستین مقصد سفر خارجی رهبر جدید کره شمالی پس از به قدرت رسیدن در سال 2011 خواهد بود.

پیش از این گفته می شد، کیم جونگ ایل قرار است برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی شوروی سابق در جنگ جهانی دوم در ماه می (اردیبهشت ماه) به مسکو پایتخت روسیه سفر کند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) نیز روز یکشنبه از دعوت دولت اندونزی از پارک گئون هی، رئیس جمهور کره جنوبی برای حضور در کنفرانس باندونگ خبر داده است.

بنا بر این گزارش، کنفرانس باندونگ از لحاظ برگزاری دیدار احتمالی بین رهبر کره شمالی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و هیات عالیرتبه از کره جنوبی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این نشست می تواند فرصت مناسبی برای دیدار رهبران کشورهای یاد شده، بویژه سران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی باشد.

کنفرانس باندونگ که کنفرانس آسیایی - آفریقایی و کنفرانس آفریقا و آسیا نیز نامیده می شود، همایش بزرگی بود که در سال 1955 میلادی با شرکت 29 کشور جهان در شهر باندونگ اندونزی برگزار شد.

بیشتر کشورهای شرکت کننده در آن نشست کشورهایی تازه استقلال یافته بودند و اهداف این همایش، پیشبرد همکاری های اقتصادی و فرهنگی میان آسیا و آفریقا و ضدیت با استعمارگرایی و همچنین استعمار نو توسط ایالات متحده و شوروی سابق بود.

کنفرانس باندونگ از 18 تا 24 آوریل (فروردین - اردیبهشت) 1955 برگزار شد و سران بیش از نیمی از جمعیت کره زمین در آن شرکت داشتند.

کنفرانس باندونگ نخستین تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهایی که بعدها به جنبش غیرمتعدها معروف شدند، به شمار می آید.

کره شمالی همواره از فرصت برگزاری این کنفرانس برای پیشبرد تبلیغات و سیاست های ضداستعماری خود علیه آمریکا استفاده کرده است.

کیم ایل سونگ، اولین رهبر کره شمالی بین سال های 1948 تا 1994، برای اولین بار در سال 1965 و در دهمین سالگرد این کنفرانس، در آن شرکت کرد.

کیم جونگ ایل در این سفر پدر را همراهی می کرد. کیم جونگ ایل پدر کیم جونگ اون است.