به گزارش پارس، امیر فتوتی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بهترین سلاح و ابزار را بدست مذاکره‌کنندگان هسته‌ای دادند و تیم مذاکره‌کننده باید از این ابزار به خوبی استفاده کند.

فتوتی ادامه داد: غرب و آمریکا همواره از عقب‌نشینی ما سوء استفاده کرده و هرچه ما کوتاه آمدیم آنها گستاخ‌تر شدند، حال در صورت ادامه تحریم‌ها و بکارگیری تحریم‌های جدید، تیم مذاکره‌کننده بدون ترس می‌تواند طرف مقابل را تهدید به تحریم کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مسلما اگر ایران بخواهد از ابزاری که تحریم گازی یکی از آنهاست و رهبری معظم انقلاب به آن اشاره کردند، استفاده کند اروپا و غرب ضرر بیشتری می‌بینند و مذاکره کنندگان می‌توانند این موضوع را به ۱+۵ گوشزد کنند.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: روشی که اروپا در مقابل ما پیش گرفته روش تخاصم است نه تعامل و مذاکره. مذاکره کنندگان باید تحریم را در مقابل تحریم انجام دهند و هر وقت گستاخی طرف مقابل را دیدند از تهدید تحریم استفاده کنند.

فتوتی تاکید کرد: موضوع تحریم‌های گازی که رهبری فرمودند سیاست کلان نظام است و مسئولان دولت و مجلس باید از آن تبعیت کنند. دولت نیز باید راهکارهای عملی تحریم‌های انرژی علیه اروپا را بررسی کند تا در صورت ادامه گستاخی‌های آنان از این راهکارها استفاده کنند.