به گزارش پارس، روزنامه ایران نوشت: حسین فریدون نه براساس جایگاه خود به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور، بلکه به عنوان شخص حقیقی از نماینده تهران به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.
 
فریدون در توضیح چرایی ثبت شکایت شخصی از رسایی به ایرنا گفت: «مستقلاً و شخصاً شکایت کرده‌ام و به معاونت حقوقی کاری نداشتم. ایشان مرا مورد اتهام قرار دادند که بنده نیز مجبور به شکایت شدم.»
 
ماجرای اتهام‌زنی‌های رسایی علیه فریدون، پس از آن آغاز شد که حکم محرومیت پنج ساله وی از خدمات دولتی، توسط حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، رئیس دادگاه رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت منتشر شد.
 
رسایی در واکنش به این حکم، اعضای دولت را به دخالت در صدور آن متهم و آنان را تهدید کرد که منتظر افشاگری‌های او در مجلس باشند. اما پیش از آنکه فرصت نطق رسایی در مجلس فراهم شود، او در صفحه «اینستاگرام» خود دست به کار شد و ادعا کرد اعضای ستاد انتخاباتی روحانی از بابک زنجانی پنج میلیارد تومان پول دریافت کرده‌اند؛ اما اکبر ترکان، عضو فعال ستاد انتخاباتی روحانی این خبر را از اساس تکذیب کرد.
 
ترکان با بیان اینکه «بنده یکی از اعضای ستاد بودم و این خبر را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنم»، افزود: «هر وقت قرار شد همه هزینه‌هایشان را اعلام کنند، مطمئن باشید ما جزو نخستین نفرات خواهیم بود، چراکه نظر من و همه دوستانمان این است که باید هزینه‌های مالی شفاف باشد.»
 
در واکنش به این تکذیب، رسایی بار دیگر در «اینستاگرام» ادعای جدیدی را مطرح کرد و خطاب به ترکان نوشت: «مگر ادعا شده که «ا - ت» احضار شده که شما تکذیب کردید؟ نفر اصلی «ح - ف» است که احضار شده است و باید پاسخ می‌داد.»
 
فریدون که این بار صراحتاً از سوی رسایی مورد اتهام واقع شده بود، در حاشیه مراسم ترحیم والده محمود احمدی‌نژاد، ادعاهای رسایی را فرار رو به جلوی کسانی دانست که «از این پو‌ل‌های مفت گرفته‌اند و امروز می‌خواهند بر کارهای نادرستشان سرپوش بگذارند.»
 
وی همچنین در پاسخ به اینکه "آیا صحت دارد احضاریه‌ای برای توضیح در این ارتباط برای شما ارسال شده است؟" اظهار کرد: «هرکس این حرف را زده، بی‌جا کرده است و شما خبرنگاران می‌دانید ماجرای اصلی چیست. رسایی هم در پاسخ به این سخنان فریدون، ادعا کرد: «اگر این موضوع صحت ندارد، چرا اعضای ستاد انتخاباتی روحانی از جمله آقای ترکان و فریدون علیه من شکایت نمی‌کنند؟»
 
در پاسخ به این سخنان، فریدون با هدف شفاف‌سازی واقعیت و ابهام‌زدایی از اتهام‌ها، راهی قوه قضائیه شد و شکایت رسمی به ثبت رساند تا شاید در سایه پیگیری‌های حقوقی، اتهام‌زنی‌های بی‌محابای منتقدان تندروی دولت کمرنگ‌تر شود.
 
پس از انتشار خبر شکایت فریدون،‌ رسایی در مواجهه با خبرنگاران در راهروهای مجلس، ترجیح داد تا ماجرا را با سکوت بدرقه کند.