به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، مهرداد لاهوتی اظهار کرد: مطرح کردن بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی بحث غلطی است، ضمن آن‌که مدیریت‌ها را باید با گذشت زمان ارزیابی کرد. انصافاً آخوندی مخصوصا در مسکن مهر علی‌رغم این‌که اعتقادی به آن نداشت ( چراکه حق هر دولتی است، سیاست‌های مخصوص خود را در بخش مسکن داشته باشد) اما هیچ وقفه‌ای در آن ایجاد نکرد و با همان سرعت دنبال کرد.

وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون بودجه حمل‌ونقل در کل سال ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان است، آقایان بیایند منابع بیشتری در اختیار بگذارند و پس از آن متوقع باشند.

لاهوتی با بیان این که یکی از کارهای بسیار خوب وزیر راه و شهرسازی حمایت از بخش خصوصی بوده‌ است، یادآور شد: با این اقدام پای بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل باز شد و در این راستا بخش خصوصی ۳ هزار میلیارد تومان در حمل‌ونقل دریایی سرمایه‌گذاری کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که یکی دیگر از اقدامات وزیر راه ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران بود، تاکید کرد: تامین وثیقه این سرمایه‌گذاری‌ها را نیز یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفته است.

لاهوتی با بیان این‌که وزارت راه با منابع محدود دولتی نمی‌تواند کاری انجام دهد، بیان کرد:‌ به‌عنوان مثال متوسط بهره‌برداری و افتتاح خطوط ریلی ۱۰۰۰ کیلومتر باشد اما دولت حداکثر ۱۷۰ کیلومتر افتتاح می‌کند. بنابراین باید بخش خصوصی را وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل کرد.

وی ادامه داد: حالا ممکن است چهار مشکل نیز وجود داشته باشد اما در مجموع عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حدی نیست که بحث استیضاح را مطرح کنیم. عملکرد آخوندی در مجموع مثبت است و از وی راضی هستیم.

به گفته وی، آزادراه تهران-شمال سال‌ها بلاتکلیف بود اما امروز به‌خوبی ساماندهی شده و وزارت راه و شهرسازی با بنیاد به توافقاتی رسیده‌ است.