فریبرز رئیس‌دانا اقتصاددان در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: من لازم می‌دانم نسبت به تله‌ای که ممکن است روحانی در آن گرفتار شود هشدار بدهم، حتی اگر رابطه ایران و آمریکا از حالت تنش و درگیری خارج شود، مگر آمریکایی‌ها دلشان به حال اقتصاد ما سوخته است. مگر آمریکایی‌ها آمده‌اند در اقتصاد ایران صدقه بدهند نه؛ آنها هم آمده‌اند اقتصاد ایران را چپاول کنند. چرا آمریکا اجازه نمی‌دهد مسئله هسته‌ای به سرانجام برسد؟ چرا همه تحریم‌ها را یکجا برنمی‌دارند؟ آمریکایی‌ها تا به منافع اقتصادی خود نرسند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکنند «پستان گاو در دهان گوساله» خود قرار گرفته است به طولانی کردن پروسه مناقشه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. حسن روحانی مدعی است با سیاست متعادل خارجی و حل کردن پرونده هسته‌ای که منجر به برداشتن تحریم‌ها خواهد شد مشکلات اقتصاد داخلی را حل خواهد کرد. یعنی حل کردن مشکلات معیشتی مردم را به سیاست خارجی گره زده است. در صورتی که نباید این دو را به هم گره می‌زد.
وی در پاسخ این سوال که «برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند رابطه با آمریکا می‌تواند دروازه‌های تجارت جهان را به روی ایران باز کند. شما این دیدگاه را قبول دارید»؟ می‌گوید: خیر؛  بنده موافق نیستم. امپریالیسم هیچ‌گاه دلش به حال اقتصاد ایران نسوخته که حاضر باشد مسائل اقتصادی ایران را بدون هیچ‌گونه چشمداشتی حل کند. آمریکایی‌ها حاضر نیستند یکباره تمام پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند. به نظر من همه کشورهای طرف مذاکره ایران از این فرصت علیه ایران استفاده می‌کنند. آمریکا در حال «موش دواندن» در پرونده هسته‌ای ایران است.
وی در این گفت‌وگو تصریح کرد: سیاست‌های ایالات متحده آمریکا پر از تضاد و تناقض است. در دنیای امروز امپریالیسم قادر نیست حتی جلوی پای خود را ببیند. اقتصاد آمریکا در شرایط فعلی در دریوزگی افتاده است. به همین دلیل روحانی نباید چشم امید به اقتصاد در حال سقوط آمریکا داشته باشد، روحانی اصلا نباید به هیچ کجا چشم امید داشته باشد و صرفا باید به عملکرد تیم اقتصادی خود دل ببندد.
این اقتصاددان معتقد است: امیدی که دولت روحانی به تفاهم هسته‌ای بسته که با آن بتواند اقتصاد داخل را سامان بدهد، امید غیرواقعی است.