پايگاه خبري تحليلي «پارس»- يزدان پناه- اين که روزنامه آمريکايي وال استريت ژورنال، خبري که چندماه پيش اعلام شده را دوباره منتشر مي کند، از 2 منظر قابل تامل است.

1 - در شرايطي که برخلاف تصور برخي، ائتلاف پرسروصداي غرب درباره مبارزه با داعش پيروزي چنداني به دست نياورده و حتي براساس گزارش هاي موثق اين ائتلاف در چند نوبت به تروريست ها مهمات و سلاح رسانده اند و در مقابل اقدامات زميني ارتش عراق به کمک نيروهاي مردمي تحت فتواي مرجعيت عاليقدر اين کشور توانسته اند، بخش هاي زيادي را از لوث وجود داعش پاکسازي کنند، انتشار خبري که پيش از اين اعلام شده بود با اين هدف است که به نوعي آمريکا را نيز در کنار ايران و ايران را در کنار ائتلاف نمادين آمريکا تصوير کند.

2 - اين که رئيس جمهور آمريکا نامه اي نوشته و پاسخش را هم دريافت کرده نکته اي نيست که نياز به بازنشر مجدد داشته باشد مگر اين که همان طور که برخي رسانه هاي غربي بر آن تمرکز کرده اند، گردانندگان به دنبال عادي نشان دادن روابط ديپلماتيک ايران و آمريکا باشند. آن هم در شرايطي که ايران دست برتر در تحولات منطقه را دارد و ردپاي آن در پيروزي هاي مهم بر تروريست ها ديده مي شود و اساسا نيازي به همکاري با ائتلاف هاي نمايشي ندارد و همان طور که پيش از اين نيز به صراحت اعلام شده، اساس مذاکرات ما با آمريکايي ها، متمرکز بر مذاکرات هسته اي است و نه موضوعات ديگر.