به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: امسال 22 بهمن در شرایطی برگزار شد که ایران اسلامی در مصافی سنگین با قدرت های جهانی در تلاش است تا از حقوق خود دفاع کند.
 
لاریجانی با بیان اینکه تلاش دشمنان در نشان دادن عدم همراهی توده های ملت در امر مذاکرات با حضور وسیع و عزت آفرین ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن خنثی شد، تصریح کرد: این حضور احقاق حقوق ملی در مذاکرات را موید به پشتوانه ملت کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت بزرگوار ایران با حضور خود در خیابان ها یک بار دیگر قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید تا همگان بدانند جمهوری اسلامی ایران برخاسته از انقلاب مردم و از جنس مردم است و مسئولان آن نیز همگی از متن مردم انتخاب شده اند و بار سنگین مسئولیت را بردوش گرفته اند.
 
وی تاکید کرد: این حرکت چشمگیر پشتوانه مهمی برای حرکت انقلاب اسلامی در جهت پیمودن اهداف مقدس امام راحل و شهدای عظیم الشان انقلاب است که باید از آن به عنوان پشتوانه مهم نظام بهره جست.
 
لاریجانی ادامه داد: طوفان عظیم حرکت مردم در این راهپیمایی حاوی این پیام بود که ملت توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می طلبند و زیاده خواهی های قدرت های غربی از چشم مردم پنهان نیست.
 
رئیس مجلس افزود: حضور ملت به مذاکرات کنندگان ایرانی این پیام را رساند که در چارچوب رهنمودهای رهبر انقلاب پیگیر توافقی عادلانه باشند.
 
لاریجانی اظهار داشت: حضور گسترده ملت در 22 بهمن پشتوانه مهمی برای دست اندرکاران اداره کشور است تا به مسئله اصلی کشور یعنی رونق اقتصاد توجه کنند و حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه اصلی آنان باشد. از این سرمایه بزرگ با خدمتگزاری صادقانه می‌توان بهره جست.
 
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به مشکل ریزگردها در استان های جنوبی و غربی کشور، گفت: این مشکل مخصوصا مردم عزیز استان خوزستان را آزار داده است. این مشکل موضوع مهمی است که باید همه مسئولان به آن توجه جدی کنند.
 
لاریجانی افزود: گرچه ریشه این مشکل به بیابان های کشورهای همسایه مربوط می شود اما هم رفع برخی نقایص داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه، تلاش وسیعی را در سطح دولت می طلبد.
 
رئیس مجلس ادامه داد: از آنجا که وزارت کشور مسئولیت یافته با همکاری سایر بخش های دولت در این امر ستادی ایجاد کرده و پیگیر موضوع باشد لذا از این وزارتخانه می‌خواهیم برای حل این مشکل تلاش جدی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.
 
لاریجانی با اشاره به کشته شدن چند جوان مسلمان در آمریکا، تصریح کرد: این فاجعه بار دیگر خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت. آنچه مایه تاسف است رفتار دوگانه مقامات و رسانه های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیر مسلمین است.
 
وی ادامه داد: آنها که در زمان قتل چند نفر غیر مسلمان (که از نظر ما هم محکوم است) فریادشان به آسمان بلند می‌شود در برابر مسلمانان یا سکوت می کنند یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: این گونه رفتارهای دوگانه است که بحران های امنیتی در جهان را دامن می زند و عصبیت ها را بر می انگیزد.
 
لاریجانی در پایان در خصوص بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: از تلاش همکاران در کمیسیون تلفیق تشکر می کنم و امیدوارم در بررسی بودجه در صحن مجلس، نمایندگان محترم به توصیه رهبر معظم توجه نمایند که سیاست های اقتصاد مقاومتی محور کار قرار گیرد، زیرا صلاح کشور چه در بعد داخلی و چه مصاف خارجی در تحقق این سیاست ها است.