به گزارش پارس به نقل از تابناک: روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در تحلیلی تحت عنوان اهداف «آمریکا در قبال ایران» نوشت:  رویکرد آمریکا در مذاکرات با ایران باید اطمینان کامل تایید شده از محدودیت بر توان هسته‌ای ایران در تولید بمب هسته‌ای و  برقراری نظارت شدید‌تر باشد.


این روزنامه آمریکایی نوشت: پیشتر در همین روزنامه طی یادداشتی اشاره شده بود که دولت اوباما اهداف مذاکره هسته‌ای با ایران را تغییر و به سمت  حذف توان بالقوه‌ای ایران در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای" گام برداشته است اما در واقع این تحلیل نادیده انگاشتن ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در سال 2007 مبنی بر توانایی ایران در ساخت سلاح های هسته‌ای بود.

واشنگتن پست سپس نوشت:متاسفانه حصول توافق هسته‌ای، تحریم و هجمه حمله نظامی نیز نمی‌تواند واقعیت‌ها را در قبال ایران انکار کند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در سال 2005 که ایران تنها چند صد سانتریفیوژ داشت تاکید بر عدم غنی سازی اورانیوم  و توافق هسته‌ای با این کشور ممکن بود اما 10 سال بعد با بیست هزار سانتریفیوژ این کشور آن‌هایی که خواهان از بین بردن توان بالقوه ایران در مسیر سلاح هسته‌ای هستند در واقع هدفی بیهوده را در سر می‌پرورانند.

در انتهای این گزارش  و طی نتیجه‌گیری آمده است: تنها توافق مطمئن، تایید شده  و جامع می‌تواند از امنیت ملی آمریکا محافظت و در برابر ایران مسلح به سلاح هسته‌ای(!) مقابله کند.