به گزارش پارس ، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لزوم توافق بر سر جزئیات و کلیات موضوع هسته‌ای گفت: بعد از گذشت یک سال و نیم از مذاکرات هسته‌ای ابعاد این ماجرا روشن‌تر شده است که این وضعیت باید در جهت‌بخشی به ما در ادامه روند مذاکرات تاثیر داشته باشد.

وی افزود: وضعیت امروز ما نسبت به یک سال و نیم گذشته در مذاکرات هسته‌ای تفاوت اساسی پیدا کرده است و دولت و تیم سیاست خارجی ما حق ندارد به خاطر در بوق و کرنا کردن و ادعای یک توافق کلی منافع ملی و سرمایه‌های انقلاب ما را زیر پا گذارند.

حیدری تصریح کرد: در این برهه دولت نباید محدودیت‌های سیاست خارجی ما را نقض کند. ما در حوزه هسته‌ای تا آنجایی که امکان داشته است حسن نیت خود را نشان دادیم اما هرچه ما کوتاه آمدیم باج‌خواهی دشمن بیشتر شده است و زمان آن رسیده دولت محدودیت‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کردند را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال باج‌خواهی در مذاکرات هسته‌ای است گفت: باج‌خواهی ‌آمریکایی‌ها در حالی است که ما همه گونه همراهی را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات انجام داده‌ایم اما از آنجایی که دشمن فکر می‌کند طرف ایرانی صرفا به دنبال بهره‌برداری سیاسی و اعلام اصل توافق است، باج‌خواهی می‌کند.

وی ادامه داد: استنباط دشمن این گونه است که گویی تیم هسته‌ای ما نیازمند یک توافق کلی است به همین خاطر در مذاکرات کوتاه نمی‌آید و باج‌خواهی می‌کند.

حیدری با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی محدود به توافق هسته‌ای نیست گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما باید طوری رفتار کند تا دشمن استغنا و بی‌نیازی آنان را نسبت به توافق احساس کند اگر چنین نباشد باج‌خواهی‌های دشمن افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان گفت: زمان آن رسیده تا تیم مقابل حسن نیت خود را روی میز بگذارد چرا که اگر مردم ما امروز حسن نیت آنان را نبینند بی‌اعتمادی عمومی داخلی به مذاکرات هسته‌ای شکل می‌گیرد و دولتمردان سیاست‌ خارجی را محدود خواهد کرد تا پیگیری جدی منافع ملی و ارزش‌های انقلاب را دنبال کنند.