به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشستی با فرانسویان ساکن اراضی اشغالی که در شهر قدس برگزار شد، اظهار کرد: به یهودیان فرانسه می‌گویم که ما از شما استقبال می کنیم پس به "وطن خود اسرائیل" مهاجرت کنید.

وی تصریح کرد: ما منتظریم تا تمام یهودیان اروپا به ویژه فرانسه زودتر به "وطن خود اسرائیل" بازگردند.

نتانیاهو همچنین اعلام کرد که دولتش برای پذیرش یهودیان فرانسه تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده و به تلاش خود ادامه خواهد داد تا آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به آنها را کسب کند.

روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا نیز نوشت که یهودیان ساکن فرانسه پس از گذشت چند ماه از حادثه بازداشت گروگان‌گیرها در ناحیه سن ماندریه پارس، تصمیم گرفته‌اند تا به اراضی اشغالی مهاجرت کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت دولت فرانسه سعی دارد یهودیان این منطقه را که احساس می‌کنند آینده‌ای در فرانسه ندارند، قانع کند تا به اراضی اشغالی مهاجرت نکنند.

از سوی دیگر روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی که اخیراً چاپ شد، اعلام کرد حاخام‌های یهود از یهودیان فرانسه خواسته‌اند تا به اراضی اشغالی مهاجرت نکنند. در این گزارش آمده که در پی اوضاع امنیتی فرانسه و تمایل زیاد یهودیان فرانسه برای بازگشت به اراضی اشغالی، حاخام‌های یهودی با این مهاجرت به شدت مخالف هستند.