به گزارش پارس به نقل از فارس، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به اظهارات حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جشنواره فارابی واکنش نشان داد.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

احتراما در جشنواره فارابی مطالبی توسط حضرتعالی عنوان شد که ضرورت دیدم چند جمله پیرامون فرازهایی از آن به عرض برسانم. قطعا دفاع از خط مشی دولت و عملکرد اجزای دولت از وظایف حضرتعالی است ما نیز قدردان زحمات خالصانه هستیم. از جمله مواردی که حتما نیاز به دفاع دارد عملکرد تیم مذاکره کننده است.

شما به عنوان ریاست جمهور ضرورت دارد در سه حوزه مذاکرات هسته‌ای حتما دفاع کرده و جامعه را قانع کنید. اتفاقا سؤال و ابهام منتقدین هم در این سه حوزه می‌باشد.

۱- لزوم مذاکرات در این سطح

۲- نحوه مذاکرات

۳- اهداف مذاکرات

احتمال می‌دادیم حضرتعالی قبل از ورود به موضوع تصویر کاملی از سه موضوع ترسیم شده در ذهن و یا مکتوب داشته باشید ولی تندخویی‌ها بیانگر این است که تصویر واضحی از آنچه باید انجام داد و آنچه قرار است محقق شود، وجود ندارد.

تا جایی که رسانه‌ها را رصد می‌کنیم هیچ کدام از منتقدین سراغ کت و عینک تیم مذاکره کننده نرفته‌اند بلکه می‌پرسند چه لزومی داشت در این سطح وارد مذاکرات هسته‌ای شویم؟ آیا بر فرض لزوم نحوه مذاکرات اثربخش بوده است؟ و آیا نتایج مذاکرات با اهداف اعلام شده همخوانی دارد یا خیر؟ این سه محور است که باید توسط حضرتعالی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای شفاف سازی شود، کت و عینک و ویلچر پیش‌کش.

ما نیز می‌دانیم تیم مذاکره‌کننده وسط میدان است اما همین تیم به واسطه سطح درگیری وسیع با جبهه استکبار نیازمند هوشیاری سازی مداوم است و این هوشیارسازی در برابر شیطان بزرگ کف زدن برای حریف نیست بلکه بیان عدم اطمنیان، بغض و کینه به ساقط‌کنندگان هواپیمای مسافربری است.

آقای رئیس‌جمهور

صحیح گفته‌اید انتقاد به معنی تهمت‌زدن، هو کردن، تحقیر نیست ما هم از حواله به جهنم دادن، بی‌سوادی، بی‌شناسنامه و غیرعاقل خواندن منتقدین که بوی تهمت، هو کردن و تحقیر کردن نگرانیم. در این مورد با شما هم رای هستیم.

آقای رئیس‌جمهور

همه ملت و آینده کشور متاثر از تصمیمات شماست، مردم حق دارند نسبت به تحولات و مشی شما حساس باشند. منتقدین حق دارند به آمریکا و اذنابش اعتماد نداشته باشند و اتفاقا جرم بزرگ فرزندان انقلاب این است که برای جبهه کفر و فرزندان شیطان کف نمی‌زنند و هیچ وقت هورا نکشیده‌اند. آمریکایی‌ها نه سزاوار هورا کشیدن هستند و نه می‌شود پای پیاده با آنها پیک‌نیک رفت.

کار ناشایست را آنها کرده‌اند که بدون رجوع به مردم و همه‌پرسی رئیس‌جمهور خونریز آمریکا را با هوش و مودب توصیف کرده‌اند.

کلام آخر؛

به عنوان یک جانباز عرض می‌کنم اینکه گفته‌اید؛ خدا عقل سالم را به بدن سالم می‌دهد بر پایه کدام استدلال منطقی استوار است؟ شما حق دارید پاسخ منتقدین مذاکرات هسته‌ای را بدهید ولی حق ندارید باعث رنجش صدها هزار انسان شریف شوید. جمله شما موجب رنجش کثیری از معلولین و جانبازان و بیماران شده است.

آیا حضرتعالی ارتباط معنی‌داری بین عدم سلامت جسم و عقل در همه موارد یافته‌اید؟ اتفاقا بین طرف‌های مذاکره‌کننده غربی کسانی را می‌شناسیم که ظاهرا جسم سالمی دارند ولی از سلامت عقل برخوردار نیستند و به راحتی در یک لحظه ۲۵۰ هزار انسان را با بمب اتم کشته‌اند.

از روی تعصب به خانواده بزرگ جانبازان و معلولین و آنهایی که از لحاظ جسمی دچار امتحان الهی شده‌اند از حضرتعالی می‌خواهم جمله افاضه شده فوق را نیز اصلاح نموده و از این خانواده بزرگ دلجویی نمایید.