به گزارش پارس به نقل از فارس، عبدالله دوم پادشاه اردن سه‌شنبه شب با حضور در کاخ سفید، با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
این دیدار ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی دلخراش، اعلام کرد «معاذ الکساسبة» خلبان اردنی را زنده زنده در آتش سوزانده است.
 
این ویدئو در حالی منتشر شد که پادشاه اردن در واشنگتن به سر می‌برد و قرار بود دیدارهایی را در این کشور انجام دهد. با این حال، اعلام خبر کشته شدن کساسبه، موجب شد تا وی پس از حضور در کنگره آمریکا، تنها دیداری کوتاه با رئیس‌جمهور آمریکا داشته و با نیمه‌کاره گذاشتن سفرش، به اردن بازگردد.
 
دولت اردن در واکنش به اقدام داعش در کشتن خلبان این کشور، اعلام کرد«ساجده الریشاوی» را به همراه 5 نفر دیگر فردا چهارشنبه اعدام می‌کند. الریشاوی زنی است که در سال 2005 در عمیات بمبگذاری در برابر هتلی در امان مشارکت داشت، اما پس از عمل نکردن کمربند انفجاری‌اش، به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.
 
داعش پیش از این اعلام کرده بود خلبان اردنی را با این زن عراقی‌الاصل معاوضه کند، اما امان با بیان اینکه داعش نشانه‌ای از زنده بودن کساسبه ارائه نکرده، از اجرای این خواسته خودداری کرده بود.