به گزارش پارس، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا خبرداد، منابع محلی لیبیایی از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در برخی از مناطق بنغازی علیه حمایت‌های مادی و تسلیحاتی قطر و ترکیه از سازمان‌های تروریستی خبر دادند.

شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراض آمیز در حالی که پارچه نوشته‌هایی در مخالفت با آمریکا، ترکیه و قطر همراه داشتند، ادامه حمایت این کشورها از سازمانهای تروریستی و شبه نظامیان مسلح در لیبی را محکوم کردند.

معترضان همچنین در اعتراض به ادامه حمایت‌های مادی و نظامی آنکار و دوحه از سازمانهای تروریستی در کشورشان، پرچم قطر و ترکیه را به آتش کشیدند و تأکید کردند که اعتراضات خود علیه این دو کشور را شدیدتر خواهند کرد.

تحلیلگران و برخی از کشورها از جمله سوریه، عراق، و مصر، قطر را به حمایت از سازمان‌های تروریستی متهم می‌کنند. تحلیلگران معتقدند مقامات قطری از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند و دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در امر آموزش و نظارت بر ارسال کمک‌های تسلیحاتی و مهماتی برای تروریست‌ها و تسهیل عبور و مرور آنها فعالیت دارد.

پس از گذشت ۴ سال از سرنگونی «معمر قذافی» در جریان قیامی که با حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفت، هرج و مرج بر لیبی حاکم شده است و در حال حاضر نیروهای دولتی با شبه‌نظامیان مسلح که بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند و از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی منطقه‌ای و بین‌المللی برخورداند، می‌جنگند.