به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری گفت: با توجه به اینکه امسال، سال فرهنگ واقتصاد نامگذاری شده و هر ساله گستره فعالیت‌های فرهنگی رو به افزایش است، انتظار جهش حداقل 20-30 درصدی بودجه فرهنگی را داشتیم که نه تنها این امر تحقق نیافت بلکه ما شاهد کاهش 4/5 درصدی این بودجه نسبت به سال گذشته هم هستیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال فرهنگی بدون محاسبه نرخ تورم کاهش چشمگیری داشته، ادامه داد: بودجه کل بخش های فرهنگی برای سال 93 حدود 9 هزار و 160 میلیارد تومان بوده در صورتی که بودجه همه بخش های فرهنگی امسال 8 هزار و600 میلیارد تومان است.

کیاسری در ادامه گفت: این بودجه در بخش هایی چون وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کاهش غیر قابل قبولی داشته که این امر قطعاً در کاهش اهداف و فعالیت های فرهنگی کشور تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بودجه امسال سیاسی بسته شده، گفت: امسال در لایحه بودجه دولت نهادهایی که با فعالیت ها و کارکردهای سیاسی دولت همراهی بیشتری داشتند از بودجه بیشتری نسبت به سایر نهادهای دیگر برخوردار شدند. امیدواریم در کمیسیون تلفیق بتوانیم برای جبران کاهش بودجه فرهنگی چاره‌ای بیاندیشیم.