به گزارش پارس؛ فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام» خبر داد، «بیبیانا فئین» دادستان پرونده مرگ «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا عصر دیروز(دوشنبه) از طریق ارسال بیانیه‌ای مطبوعاتی اطمینان داد که دیروز عصر نتیجه کالبدشکافی را دریافت کرده و رئیس سردخانه پزشکی قانونی نیز به وی اطلاع داده که هیچ نفر سومی در این ماجرا درگیر نیست.

گزارش پزشکی قانونی بعد از انجام کالبدشکافی تایید می‌کند که «نیسمن» بر اثر اصابت گلوله‌ای که خود شلیک کرده و از سمت راست وارد سر او شده، جان خود را از دست داده است؛ این گزارش همچنین وجود و دخالت اشخاص سوم را رد کرده و همچنین عنوان می‌کند که سلاح مورد استفاده قرار گرفته به یکی از همکاران وی تعلق دارد و «نیسمن» آن را صبح روز قبل از مرگش درخواست کرده و قرض گرفته بود.

در بیانیه مذکور که در پورتال دادستانی دولت انتشار یافته آمده است: با این وجود، دادستان همچنان در انتظار نتایج مجموعه‌ای از اقدامات تحقیقاتی می‌باشد که با هدف رد هر گونه فرضیه دیگر در خصوص این اتفاق صورت گرفته‌اند.

«فئین» در انتظار نتیجه آزمایش الکترونی روبشی که در آزمایشگاه علمی پلیس «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین انجام شده می‌باشد؛ این آزمایش را برای شناسایی اثرات روی سلاح انجام داده‌اند زیرا از درموتست دقیق‌تر بوده و روی دستان کسی که احتمال می‌رود ماشه را کشیده و گلوله را شلیک کرده صورت می‌گیرد.

منابع تحقیقی تصریح کردند در کالبدشکافی مشخص شد که «نیسمن» به ضرب گلوله‌ای جان باخته که ۲ سانتی‌متر بالاتر از گوش سمت راست، وارد سر وی شده است.

طبق گزارش اولیه پزشکی قانونی که به دادستان این پرونده فرستاده شده، روی جسد «نیسمن» تنها یک جای شلیک مشاهده می‌شود و گلوله درون سر وی باقی مانده و بافت مغز را از بین برده است.

منابع قضایی اطلاع دادند سلاحی که به همراه جسد بی‌جان دادستان ویژه پرونده آمیا یافت شده به همکار وی تعلق داشته که صبح روز یکشنبه به او قرض داده بوده است.

سلاح مورد استفاده «نیسمن» تفنگ کالیبر ۲۲ بوده که همراه غلاف آن در کنار جسد وی یافت شده است.

منابع نزدیک به «مانوئل آرتورو دِکامپوس» رئیس دادگاه ملی جنایی شماره ۵ آرژانتین و قاضی این پرونده اعلام کردند که اطلاعات پیرامون مالک سلاح توسط خود وی یعنی همکار دادستان ارائه شده که تصریح کرده «نیسمن» سلاح را به دلایل امنیتی از او طلب کرده است.

همکار «نیسمن» اذعان داشت که یکشنبه صبح سلاح را به درب آپارتمان او که در طبقه سیزدهم یکی از برج‌های مجتمع «لِپارک» در محله «پوئرتو مادِرو» قرار دارد برده است، و حضور وی در دفتر ثبت ورود و خروج ساختمان مذکور نیز قابل مشاهده می‌باشد.

علاوه بر این، گزارش پزشکی قانونی حاکی از آن است که «نیسمن» ۱۲ تا ۱۵ ساعت قبل از اینکه مرگ وی ثبت شود جان خود را از دست داده و به همین علت احتمال دادند که ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه زنده بوده است.

با توجه به بازسازی صحنه حادثه که توسط محققین انجام شد، «نیسمن» روی دستشویی فرنگی حمامی که در اتاق وی قرار دارد نشسته و سپس ماشه را کشیده و بدن او بر اثر شدت ضربه ناشی از اصابت گلوله روی زمین افتاده به طوری که در بسته شده است.

زمانی که محققین به صحنه جرم رسیدند، متوجه شدند که در باز نمی‌شود و برای اینکه چیزی را تغییر ندهند به ناچار از یک عصا استفاده کردند که در انتهای آن یک دوربین وصل شده بود تا به این ترتیب بدون هیچ گونه دستکاری، بتوانند آنچه که رخ داده را ثبت کنند.

بنا به وضعیت موجود و نظر کارشناسانی که در محل حاضر شدند، محققین به این مسئله پی بردند که هیچ کس قادر نبوده پس از مرگ دادستان از محل خارج شده باشد زیرا با توجه به محل قرارگیری جسد امکان خروج فراهم نبوده، بنابراین وی خودکشی کرده است.

از سویی دیگر، منابع قضایی خاطرنشان کردند که هیچ یک از ۲ درب آپارتمان وی به زور باز نشده بودند؛ هم در اصلی و هم در ورودی آپارتمان با کلید بسته شده بودند، در حالی که کلید نیز روی قفل درب دوم باقی مانده بود.

محققین، پلیس و مادر دادستان از درب آپارتمان که توسط یک کلید ساز باز شد، وارد آپارتمان شدند زیرا مادر وی نتوانسته بود با استفاده از کلیدی که داشت در را باز کند.

طبق اولین بیانیه رسمی پیرامون این حادثه که توسط وزارت اطلاعات آرژانتین اعلام شد، نیروهای محافظ «نیسمن» که به پلیس فدرال این کشور آمریکای لاتینی تعلق دارند پس از اینکه منشی وی در بعدازظهر اطلاع داد که دادستان به هیچ یک از تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد به همراه مادر دادستان به منزل او رسیدند.

در این بیانیه آمده بود: زمانی که متوجه شدند دادستان به زنگ در آپارتمان خود نیز پاسخ نمی‌دهد و روزنامه روز یکشنبه هم هنوز در صندوق ورودی باقی مانده، تصمیم گرفتند به خانواده وی اطلاع دهند.

بنابراین، یکی از محافظین به دنبال مادر «نیسمن» که در خانه خود بود رفت و وی را با خود به برج «لِپارک» آورد و زمانی که این زن قصد داشت وارد آپارتمان شود متوجه شد که در با کلید از داخل قفل شده است.

بیانیه مذکور در ادامه این مطلب را عنوان کرد: افراد حاضر در محل سپس از نگهبان مراقب ساختمان درخواست کردند که برای ورود به آپارتمان، یک کلید ساز بیاورد؛ به این ترتیب در اولین ساعات شب مادر «نیسمن» به همراه یکی از محافظین وارد خانه شده و جسد بی‌جان وی را در داخل حمام اتاقش پیدا کردند که ورود به آن نیز به علت بسته شدن در توسط جسد امکان‌پذیر نبود.

خبر بلافاصله به مقامات قضایی رسید و در حضور قاضی «دکامپوس»، دادستان «فئین» و نیروی پلیس حاضر در محل، جسد را که مانع باز شدن در می‌شد جابه‌جا کرده و مقامات وارد حمام شدند.

دادستان پرونده «نیسمن» نیز صبح روز گذشته بیانیه‌ای را با توجه به اظهارات پلیس و محافظینی که برای اولین بار وارد محل شدند تنظیم کرد.

به گزارش فارس، «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا در شکایتی ۳۰۰ صفحه‌ای به قوه قضاییه آرژانتین که چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه و شماری از مقامات عالی رتبه این کشور را به سرپوش گذاشتن بر اتهامات شهروندان ایرانی در پرونده انفجار آمیا متهم کرد.

اتهامات «آلبرتو نیسمن» دادستان ویژه پرونده آمیا به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در زمانی عنوان شده که در اکتبر ۲۰۱۵ انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخریب چهره وی در طول سال جاری می‌باشند تا بتوانند با چنین اتهاماتی حزب فرناندز را در انتخابات ۲۰۱۵ از صحنه خارج سازند.