پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عباس حاجي‌نجاري- براي كساني كه روند تحولات پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون را در حافظه تاريخي خود دارند، دور جديد هجمه رسانه‌هاي بيگانه و برخي رسانه‌هاي داخلي عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، دور از انتظار نيست  چرا كه تجربه نشان داده است كه طي اين دوران هرگاه سپاه نقش مؤثرتري را در دفاع و پاسداري از انقلاب اسلامي ايفا كرده، اين هجمه‌ها شدت يافته است. 

شناخت اين روند البته نيازمند واكاوي بيشتر ابعاد آن در طول فرازهاي تاريخ انقلاب اسلامي است. 

1- انقلاب اسلامي ايران به رغم تحمل تهديدهاي جدي طي سه دهه گذشته، نظير تحمل هشت سال جنگ، سهمگين‌ترين تروريسم تاريخ معاصر، فلج‌كننده‌ترين تحريم‌هاي اقتصادي و... كه به طور طبيعي مشكلات زيادي را براي مردم ايجاد كرده‌ و مي‌كند، اما هيچ‌گاه از مسير روشني كه امام راحل آن را طراحي و مقام معظم رهبري با روشن‌بيني و تدبير ادامه داده‌اند، از مسير خود در پايداري بر اصول و آرمان‌ها منحرف نشده و البته در تمام اين مسير از حمايت‌هاي مردمي برخوردار بوده است.

  2- اگرچه تمامي نهادها، سازمان‌هاي دولتي و انقلابي هر كدام در جاي خود در اين ثبات قدم انقلاب بر اصول و آرمان‌ها نقش داشته‌اند، اما در ميان همه اينها سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دليل مسئوليتي كه قانون اساسي در اصل يكصد و پنجاهم به آن سپرده شده، رسالتي فراتر از همه نهادها داشته و دارد. 

 3- امام خميني (ره) در طول حيات با بركت خود در مورد بسياري از شخصيت‌ها و نهادهاي كشور متناسب با خدمات آنها تجليل كرده‌اند، اما تعبير ايشان در مورد خدمات سپاه منحصر به فرد است، آنجا كه فرمودند: «اگر سپاه نبود كشور هم نبود» يا «اينكه كاش من هم يك پاسدار بودم» و... كساني كه امام را مي‌شناسند مي‌دانند كه امام اهل تملق يا تمجيد غيرواقعي نبود و به شدت از اين مسئله پرهيز داشت و اين تعابير نيز به قابليت‌ها و توانمندي‌هاي سپاه در مواجهه با تهديدات متنوع دشمنان و البته با اتكا به بدنه عظيم مردمي بسيج باز مي‌گشت.

  4- در طول دوران گذشته، فارغ از سلايق سياسي دولتمردان، سپاه متناسب با آن رسالت تاريخي و قانوني همواره غير از مسئوليت‌هاي نظامي، آماده پذيرفتن مسئوليت‌هاي دشوار بوده و هست و البته قابليت‌هاي خود را نيز به اثبات رسانيده است. پس از پايان جنگ تحميلي و آغاز دوران سازندگي اين سپاه بود كه پيرو درخواست دولت‌ وقت، ظرفيت‌هاي مهندسي خود را براي سازندگي كشور به كار گرفت، به رغم انتقادات بحقي كه نسبت به استهلاك توان مهندسي و ماشين‌آلات آن وجود داشت يا حتي تبعاتي كه ممكن بود براي نيروي انساني و مديران اين نهاد داشته باشد، اما توانست در اين عرصه نيز همچون عرصه دفاعي و امنيتي، قابليت‌هاي خود را به اثبات برساند. در همين سال‌هاي اخير نيز وقتي كه در آغاز دوران تحريم‌هاي جديد، شركت‌هاي مختلف اروپايي و آسيايي همچون توتال و هيونداي به بهانه تحريم‌ها و متأثر از فشار امريكايي‌ها مجبور به ترك پروژه‌هاي عظيم پارس جنوبي شدند، اين قرارگاه سازندگي سپاه بود كه به كمك دولت شتافت و مسئوليت چند فاز مهم آن را به عهده گرفت و به رغم تحريم‌ها و كارشكني‌هاي بيگانگان و حتي عدم همراهي برخي مسئولان در آغاز كار دولت يازدهم، توانست آنها را به ثمر برساند كه اكنون دولت به راه‌اندازي آن افتخار مي‌كند. مجموعه خدمات سازندگي سپاه همچون كاركردهاي دفاعي و امنيتي، فراتر از انتظار از يك سازمان يا نهاد انقلابي است كه البته بايد ريشه آن را در روحيه جهادي و ولايت‌پذيري كاركنان آن دانست. 

5- در عرصه تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي نيز سپاه توانسته است با حمايت از گفتمان مقاومت در منطقه تمامي راهبردهاي نظام سلطه و صهيونيسم بين‌الملل درتغيير آرايش منطقه را به شكست بكشاند و با مهار فتنه داعش، عملاً بستر را براي تجلي بهتر اسلام ناب در جهان معاصر فراهم كند. 

6- حال سؤال اساسي اين است كه به رغم اين خدمات چرا برخي از جريان‌ها و رسانه‌هاي داخلي همنوا با رسانه‌هاي بيگانه و قدرت‌هاي استكباري (كه از آنها انتظاري نيست)، هجمه‌هاي خود را به سمت اين نهاد انقلابي، نظير آنچه كه در سايت خبرآنلاين درج شده بود،  شروع‌ كرده‌اند‌، اين سايت در تاريخ 17/10/93 در يادداشتي تحت عنوان «رمزگشايي از فساد ابوذر و سلمان در كلام رئيس‌جمهور» به سبك رسانه‌هاي ضدانقلاب اتهاماتي را عليه اين نهاد تكرار مي‌كند كه البته با تشويق دشمنان نظام اسلامي همراه مي‌شود و آنچه به اهميت اين هجمه‌ها مي‌افزايد ارتباط گردانندگان اين سايت با مجموعه‌هاي وزارت ارشاد و اطلاع‌رساني دولت است. 

7- امام راحل عظيم‌الشأن بارها بر اين نكته تأكيد كرده بودند كه هر گاه دشمنان از شما بد گفتند بدانيد كه كار و راه‌تان درست است و به همين دليل است كه در طول سال‌هاي پس از انقلاب به رغم اينكه سپاه و بسيج همواره آماج تهاجمات دشمنان بوده‌اند، ‌اما اين هجمه‌ها تأثيري در كاهش اعتماد و باور مردم به اين نهاد نداشته است. 

8- روند تحولات منطقه وايستادگي ايران اسلامي در برابر فزون‌خواهي‌هاي غرب، به ويژه در موضوع مذاكرات هسته‌اي و آرايش منطقه‌اي كه انزوا و شكست نظام سلطه را به همراه داشته و دارد، روز به روز اهميت و نقش نظام جمهوري اسلامي را آشكارتر مي‌كند.

 از منظر دشمنان نظام اسلامي تنها راه مهار اين مهم درگيرسازي كشور با مسائل حاشيه‌اي است،‌به گونه‌اي كه از يك سو امكان نفوذ و اثرگذاري آنها بر فرآيند‌هاي داخلي را ايجاد كرده و از سوي ديگر نظام را از پرداختن به مسائل كلان منطقه‌اي باز دارد، چرا كه در اين صورت است كه هنگام وقوع حوادث تلخي نظير فتنه بعد از انتخابات 88 نظام قادر نخواهد بود از درون اين فتنه‌ها را مهار كند.  يكي از توصيه‌هاي مهم مقام معظم رهبري در سخنان اخير خود در جمع مردم قم به مردم و مسئولان كشور اين  بود كه همه بايد به دستگاه‌هاي مسئول كشور كمك كنند، به دولت همه بايد كمك كنند، چون كار سخت و دشوار است. ايشان همچنين تأكيد مي‌كنند كه دولتي‌ها هم مراقب باشند دودستگي در مردم به وجود نياورند، حاشيه‌سازي نكنند. امروز آن چيزي كه لازم است براي ملت ما، اولاً اتحاد و اتفاق ملي است. دودسته كردن مردم، جدا كردن مردم، شعارهاي تفرقه‌انگيز ميان مردم- به هر عنواني- خطاست.