به گزارش پارس به نقل از تسنيم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در بدو ورود به کابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ما روابط با افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.


وی مردم دو کشور را دارای ارتباطات دیرینه فرهنگی، مذهبی و تاریخی خواند و اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم سهم جدی در پیشرفت افغانستان داشته باشیم، فرصت بسیار مهمی به وجود آمده است.

وزیر خارجه افراط و تروریسم را چالش‌های مشترک دو کشور برشمرد و گفت‌: بحث آب، تالاب‌ها، مواد مخدر و مهاجران موضوعاتی هستند که بین دو کشور پیوند ناگسستنی ایجاد کرده است.

ظریف با ابراز خرسندی از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، افزود: خوشحالیم که همه مردم این کشور حضورشان را در دولت مشاهده می‌کنند که این فرصت خوبی برای ریشه کنی افراط و ترویسم و مقابله با نیروهای خارجی است.

وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: به آینده روابط دو کشور بسیار امیدوارم چرا که مردم ایران در کنار ملت افغانستان در روزهای سخت جهاد و دولت سازی بوده‌اند و خواهند بود.

ظریف در سفر یک روزه‌اش به کابل با مقامات افغان از جمله اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله و حامد کرزی رئیس جمهور سابق این کشور دیدار و دعوتنامه رئیس جمهور کشورمان از احمد زی برای سفر به ایران را تقدیم رئیس جمهور افغانستان می‌کند.