به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، «محمد حسن آصفری» که از طراحان این طرح است افزود: 205 نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی فوریتی را امضا کرده اند که بر اساس آن اگر غربی ها بویژه آمریکا دست از زیاده خواهی خود بر ندارند و تحریم ها را دنبال کند به دولت اجازه داده می شود که غنی سای 60 درصدی را در جهت تامین سوخت زیر دریایی و کارهایی صنعتی انجام دهد.

وی یادآور شد: امضاهای طرح مجوز به دولت برای غنی سازی 60 درصدی از یک ماه پیش جمع آوری شده است و در صورت ادامه زیادی خواهی های آمریکا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پنج شنبه گذشته در سخنانی در دومین روز از نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی نمایندگان طرحی را دنبال می کنند که براساس آن اگر غرب اقدام به تحریم های جدید برعلیه کشورمان کند، ایران در بحث فناوری هسته ای هر درجه ای از غنی سازی را که بخواهد، دنبال می کند.

این طرح یک ماه پیش در مجلس تهیه شد و در روزهای گذشته امضا کنندگان این طرح با هشدار به طرف غربی در مذاکرات ایران و 1+5 اعلام کردند: در صورت وقت کشی، مجلس شورای اسلامی طرحی را که در حال حاضر مسکوت گذاشته شده است را ارایه خواهد کرد که بر این اساس دولت ملزم به انجام غنی سازی 60 درصدی می شود.