به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با رادیو گفت‌و‌‌گو با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱، گفت: ایران صادقانه در مذاکرات وارد شد و در صورت عدم نتیجه‌گیری، بحث هسته‌ای را مانند گذشته ادامه می‌دهیم.

وی افزود: غرب از طریق فشار و زیاده‌خواهی قصد دارد یک طرفه به اهداف خود دست یابد که این موضوع قابل قبول نیست.

نمانیده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تا زمانی که ۱+۵ با چنین روشی مذاکرات را پیش می‌برد، به نتیجه نخواهیم رسد. البته برخی مسئولان قصد دارند در مقابل زیاده‌خواهی غرب کوتاه بیایند؛ اما این مسئله برای ملت ایران قابل قبول نیست.

کوثری ادامه داد: ایران صادقانه در مذاکرات وارد شد، اما طبق بیانات مقام معظم رهبری نمی‌توانیم به غرب اعتماد کنیم؛ چرا که تاکنون در مذاکرات و تصمیم‌گیری‌ها صداقت نشان نداده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: از دی‌ماه سال گذشته مذاکرات ادامه داشته، اما یک باره شاهد بودیم، طرف مقابل با انجام توافق مخالفت می‌کند. این مسئله نشان‌دهنده زیاده‌خواهی غرب است.

کوثری تصریح کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند و مجلس نیز اقداماتی در نظر بگیرد تا در صورت عدم نتیجه‌گیری در مذاکرات بحث هسته‌ای را مانند گذشته ادامه دهیم.

وی افزود: سال ۱۹۹۴ ایران برای تامین سوخت راکتور هسته‌ای تهران نامه‌ای به آژانس نوشت و آژانس، آرژانتین را برای تامین سوخت معرفی کرد، اما در سال ۲۰۱۰ مجددا نامه‌ای را برای تامین سوخت به آژانس نوشتیم که متاسفانه آنها از تامین سوخت امتناع کردند و جمهوری اسلامی ایران نیز برای تامین سوخت خود اقدام به غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد کرد؛ اما غرب تصور نمی‌کرد ایران بتواند چنین اقدامی را اجرایی کند.

کوثری خاطرنشان کرد: اگر ۱+۵ بخواهد در رابطه با مذاکرات زیاده‌خواهی کنند، قطعا دولت را مکلف می‌کنیم تا غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را ادامه دهد.