این روزنامه افزود: شاید تغییر مدیر بورس ربطی به کاهش شاخص‌ها نداشته باشد اما آن چیزی که بیش از همه خودنمایی می‌کند، این است که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی از رشد دوباره شاخص‌های بورس ابراز امیدواری می‌کنند اما هر چه می‌گذرد شرایط به همان روال قبل در حال پیشروی است و هیچ یک از مسئولان دلایل واقعی برای سقوط بورس را ارائه نمی‌کنند.
آفتاب یزد با بیان اینکه وضعیت آشفته بازار بورس خلاف ادعای دولتمردان درباره وضعیت خوب اقتصاد را نشان می‌دهد، از قول یک کارشناس این بازار نوشت: یکی از دلایل اصلی افت شاخص‌های بورس در طول یکسال گذشته سیاست‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت در بحث‌های اقتصاد کلان دولت این اتفاقات نه تنها منجر به افزایش هزینه بنگاهداری شده بلکه بازار سهام را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
نرخ برخی سهام در ادامه بودجه تنظیمی دولت با افت مواجه شده‌اند و بلاتکلیفی در تعیین نرخ گاز برای صنایعی مانند سنگ‌آهن از آن جمله است. تعیین نرخ گاز با اینکه از مجلس خارج شده اما هنوز در دولت تکلیف آن مشخص نشده است.
آفتاب یزد معتقد است؛ هیچ یک از مسئولان جواب‌گوی مردم نبوده‌اند و این بازار با ده‌ها دلیل واقعی و غیرواقعی به حال خود رها شده است.