به گزارش پارس به نقل از خانه ملت ؛ سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در سال جاری کسری بودجه نخواهیم داشت، گفت: علی رغم اختلاف 25 درصدی در عملکرد با بودجه مصوب سال 93، تدابیری اندیشیده شده که مجبور نشویم تا آخر سال جاری به مجلس متمم یا لایحه اصلاحی برای جبران کسری بودجه ارایه کنیم.

محمدباقر نوبخت در اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه با ارایه گزارشی از عملکرد بودجه در سال جاری به نمایندگان مجلس افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت در سال جاری و به تبع آن، عدم وصول بخشی از سایر درآمدهای دیگر برنامه ریزی ها به صورتی بوده که در سال 93 با کسری بودجه رو به رو نشویم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: گزارشی که شب گذشته از خزانه داری کل کشور دریافت کردم مبنی بر این است که تا تاریخ 11 دی ماه سال جاری ، منابع و مصارف کشور مشخص شده که بر این اساس، 128 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است.

نوبخت افزود: با توجه به میزان دریافتی منابع از سوی خزانه، می توان عنوان کرد که حدود 75 درصد از پیش بینی ها برای وصول درآمدها تحقق یافته است که این، یعنی اختلاف 25 درصدی در عملکرد با بودجه مصوب سال 93. البته تدابیری اندیشیده شده که مجبور نشویم به مجلس متمم یا لایحه اصلاحی برای جبران کسری بودجه ارایه شود.

وی ادامه داد: برخی ارقامی که در لایحه بودجه سال 94 پیشنهاد شده، باید با توجه به کاهش قیمت نفت و واقعیت های اقتصادی تعدیل شود.