به گزارش پارس به نقل از فارس ؛  گروهک تروریستی «جبهه النصره» با صدور بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» مسئولیت دو انفجار شنبه گذشته منطقه «جبل محسن» واقع در شهر «طرابلس» لبنان را بر عهده گرفت و مدعی شد که این انفجار در پاسخ به دو انفجار تروریستی مدت‌ها قبل شهر طرابلس صورت گرفت.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»، گروهک «جبهه النصره» مدعی شد که دولت لبنان در زمان وقوع انفجارهای گذشته، چشم خود را بر روی آن جنایت‌ها بسته و راه فرار را برای جنایتکارانی که احساسات اهل سنت را جریحه دارد کردند، باز گذاشت.

در بیانیه‌ جبهه النصره آمده است که «روز شنبه دهم ژانویه 2015 دو جوان از جوانان اهل سنت، به منظور گرفتن انتقام خون اهالی خود که در سوریه و لبنان ریخته شد، به پا خواستند... و یکی از کانون‌های آنچه «حزب ملی دموکراتیک» در جبل محسن خوانده می‌شود، هدف قرار دادند».

این گروهک تروریستی در تشریح ابعاد این انفجار تروریستی اعلام کرد: بعد از عملیات رصد و پیگیری فشرده، ساعت مناسب برای اجرای این عملیات انتخاب شد. بنابراین «ابو عبدالرحمن» به قهوه خانه یورش برده و تکبیر سر داد و سپس کمریند انفجاری خود را در میان جمیعت منفجر کرد. «ابو حسام» نیز پس از گذشت چند دقیقه‌ و پس رسیدن نیروهای امنیتی به محل انفجار نخست، کمربند انفجاری خود را میان جمیعت نیروهای امنیتی منفجر کرد.

عصر روز شنبه  20 دی دو انفجار انتحاری در منطقه جبل محسن طرابلس لبنان رخ داد که در پی آن دستکم 9 نفر کشته و حدود 50 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طرابلس در ماه‌های پایانی سال 2014  بارها صحنه خشونت بوده است و پیش از این، آخرین بار در اکتبر گذشته  در درگیری‌هایی که بین ارتش و گروه‌های مسلح رخ داده بود، 11 سرباز و پنج غیرنظامی و چندین فرد مسلح کشته شدند.