به گزارش پارس به نقل از «نسیم»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درهمایش تخصصی معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور که هم اکنون در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در حال برگزاری است، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، منطقه و نظام بین الملل در داخل کشورمان نیز در شرایطی هستیم که این شرایط مستلزم رصد مؤلفه‌های داخلی و نیز تحمیل درست از اوضاع و احوال و برنمه‌ریزی مناسب و اقدام مطلوب می‌باشد.

وزیر کشور همچنین با تأکید بر اینکه اگر نسبت به عوامل مؤثر در شرایط داخلی کشور رصد کافی نداشته باشیم یقیناً نمی‌توانیم تصمیم‌گیری‌های درست و اقدامات مطلوبی انجام دهیم متذکر شد: مسائلی که در منطقه می‌گذرد به خاطر همجواری که با ما دارد و نیز روابط ما با این کشورها به گونه‌ای ما را متأثر می‌کند که خواه یا ناخواه ما را نیز در موضعی قرار می‌دهد که باید عکس‌العمل و بازخورد داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه عنوان کرد: در مدیریت شرایط نمی‌توانیم منفعل باشیم چرا که انفعال خسارت‌های زیادی را به ما وارد می‌کند.

وی ضمن عنوان این مطلب که اگر در برخی موارد اشخاص و تحلیل‌ها در مورد دخالت‌های ایران در منطقه برداشت‌های مناسبی دارند و آن را خارج از حیطه امنیتی کشور می‌دانند امر کاملاً غلطی است اظهار کرد: در این زمینه باید توجه شود که آنچه در دنیای اسلام می‌گذرد برای ما مهم است و ما نمی‌توانیم نسبت به رخدادهای جهان اسلام بی تفاوت باشیم چرا که این اساس قانون اساسی، اصول دینی، انقلاب و نیز نقطه نظرات امام و رهبری ما به شمار می‌رود.

وزیر کشور ضمن یادآوری این مهم که حضور ایران در منطقه و در شرایط فعلی نوعی کمک مستشاری و همفکری تلقی می‌شود اذعان داشت: از دیگر سو باید توجه شود که اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد به خاطر همجواری مرزهای ما باعث نفوذ ناامنی در کشور نیز خواهد شد بنابراین برای حفظ امنیت داخلی نیز لازم است تا تدابیر لازم را در منطقه داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه تأکید کرد: رخدادهای منطقه را نشأت گرفته دخالت‌های غربی‌ها و آمریکایی‌ها می‌دانیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد فرقه‌های انحرافی نشأت گرفته از هدایت و حمایت آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است تصریح کرد: بنابراین ما از منظر مواجهه با دشمن اصلی یعنی آمریکا ناگزیر به برگزیدن تدابیری در منطقه هستیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اولین عنصر قدرت جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور مردمش به شمار می‌روند یادآور شد: با توجه به برداشت‌های ما از حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی همیشه مردم تأمین کننده امنیت ملی بوده‌اند بنابراین اولین گام مسئولین ما در حوزه وزارت کشور این است که ما را در ایجاد اتحاد و وحدت و انسجام داخلی یاری دهند.

وزیر کشور در ادامه تأکید کرد: هر چیزی که اعتقاد مردم را نسبت به جمهوری اسلامی و نظام خدشه‌دار کند به یقین همسو و در جهت خاص دشمن است.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر گرامی اسلام و تأکیدات ایشان در زمینه ایجاد و بسط وحدت عنوان کرد: به یقین این موضوع در داخل کشور اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حدود یک سال از انتخابات مجلس باقی مانده اظهار کرد: ما در وزارت کشور در مورد انتخابات با دقت مسئولانه قانونی و از سر اعتقاد عمل کرده و از این مهم صیانت می‌کنیم.

رحمانی فضلی همچنین ضمن توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رأی مردم را حق‌الناس عنوان کرده‌ بودند بیان داشت: بر این اساس رأی مردم جزء حق‌الناس‌هایی است که امکان جبران ندارد و اشتباه در این زمینه با توبه حل نمی‌شود بنابراین تأکید می‌کنم که ما متولیان حق‌الناس در این خصوص هستیم.

رحمانی فضلی با تأکید مسئله انتخابات در دولت تدبیر و امید باید کاملاً قانونی‌، آزاد، سالم و باشکوه باشد افزود: در واقع هدف انتخابات در این دوره صیانت از حق‌الناس است و اگر اقدامات و فعالیت کاری از اکنون در حوزه اجرایی مسئولین وزارت کشور صورت گیرد که خدشه در باور و اذهان عمومی ایجاد کرده و یا در ذهن فعالین سیاسی شبهه برانگیز باشد یقیناً نتیجه انتخابات را هر چه که باشد تحت‌الشعاع قرار داده و در آن ایجاد شبهه می‌کند بنابراین باید توجه شود که برای مسئولین وزارت کشور انتخابات از اکنون شروع شده است و ما نباید اقدام و تصمیمی لحاظ کنیم که مورد ابهام قرار گیرد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه اقدامات مسئولین وزارت کشور از اکنون نباید برگرفته از جانبداری از حزب سیاسی، فرد و یا گروه‌های سیاسی باشد متذکر شد ما هیچ دینی به هیچ فرد یا جناح سیاسی نداریم البته حتماً تحلیل و تفکر مستقل سیاسی داریم اما این امر در حوزه کار و امانت‌داری ما از حق‌الناس دخیل نخواهد بودچرا که ما در زمینه اجرای قانون و حفظ حق‌الناس مدیون هیچ کسی نیستیم و آبرو و اعتبار دولت تدبیر و امیر را خرج هیچ کسی نخواهیم کرد.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان این مطلب که در انتخابات آتی از مسیر قانونی حمایت می‌کنیم و نمی‌گذاریم که حق هیچ فردی به جز آنچه که قانون در موردش حکم می‌کند ضایع شود تصریح کرد: ما نباید از اهمین الآن در معرض اتهام قرار بگیریم.

وزیر کشور در پایان سخنانش از صدور بخشنامه‌ای خطاب به مسئولین وزارت کشور در مورد شرکت در انتخابات آتی خبراد و افزود طبق این بخش‌نامه همه کسانی که از وزارت کشور می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند باید تا اسفند استعفای خود را ارائه دهند چرا که از اول اسفند بعد هیچ استعفایی را از مدیران سیاسی وزارت‌خانه نمی‌پذیریم.