به گزارش پارس به نقل از العالم ؛ یک شاهزاده عربستانی در تویتر مطلبی درباره احتمال وقوع درگیری بین اعضای خاندان سلطنتی آل سعود در صورت درگذشت پادشاه عربستان نوشت که این مطلب به سرعت در اینترنت منتشر شد و جنجال به راه انداخت.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به علت بیماری بستری است و گفته می شود که ملک عبدالله یک شب در بیمارستان بستری شد سپس مرخص شد ولی به علت عود بیماری دوباره بستری شده است و تحت عمل جراحی قرار گرفت و دفتر پادشاهی نیز خبر عمل جراحی را تأیید کرده است.

مطلب جنجال آفرینی که در اینترنت منتشر شده است ، متعلق به شاهزاده سعود بن سیف النصر است.

این شاهزاده سعودی، عضو شورای بیعت عربستان است.

سعود روز 5 ژانویه 2015 در صفحه تویتر خود شعری با مضمون ذیل نوشت که کاربران معنی آن را به خوبی فهمیدند:
" زغالی مشتعل در زیر خاکستر می بینم   شاید این زغال روزی زبانه بکشد
شعله با یکی دو چوب افروخته می شود    و جنگ ها ریشه در گفتار دارد "

شاهزاده سعود افزود : این زغال مشتعل اگر به دست خردمندان عربستان خاموش نشود، خشک و تر را خواهد سوزاند و آینده حکومت را به خطر خواهد انداخت.

این دو بیت متعلق به شاعری به نام "نصر بن سیار" است که با این دو بیت به "بنی امیه" درباره تداوم اختلافات و خطر از دست دادن تاج و تخت در صورت ادامه دادن به اختلافات هشدار می دهد .
شاهزاده سعود بن سیف النصر یکی از نوادگان ملک سعود است .

ملک سعود اولین پادشاهی است که پس از ملک عبدالعزیز بنیانگذار رژیم آل سعود قدرت را به دست گرفت.

یک صفحه شخصی در تویتر به نام " خبرگزاری احرار حجاز " در واکنش به این اظهارات شاهزاده سعودی اعلام کرد : گفته ها و شنیده ها حاکی از وخامت وضعیت جسمی پادشاه عربستان و از دست دادن هوشیاری خود است.

خبرگزاری احرار حجاز افزود : کارشناسان پیش بینی می کنند که مرگ پادشاه عربستان باعث بروز اختلاف بین اعضای خاندان آل سعود درباره جانشینی وی خواهد شد و این در حالی است که شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد این کشور مبتلا به آلزایمر است و قدرت تمرکز خود را از دست داده است . همچنین گفته می شود که بسیاری از اعضای خاندان آل سعود مخالف واگذاری تاج و تخت پادشاهی به مقرن بن عبدالعزیز معاون ولیعهد هستند.

شاهزاده سعود بن سیف النصر چندی پیش نیز در تویتر از پادشاه عربستان به علت عزل و نصب های اخیر انتقاد کرده و نوشته بود که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز شایسته ترین فرد برای نشستن بر تخت پادشاهی عربستان است.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز سی و یکمین فرزند ملک عبدالعزیز بنیانگذار رژیم آل سعود است و مادرش حصه السُدَیری نام دارد.

فرزندان حصه السدیری خود را شایسته ترین افراد برای نشستن بر تخت پادشاهی عربستان می دانند.