به گزارش پارس، محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در نشست قرارگاه جهاد اقتصادی استان بوشهر با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در سال 90 در سفر به کرمانشاه در مورد حل مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، بسیج وارد عمل شده و مدل‌های مختلفی را برای مقابله با رکود و تورم در کشور به همکاری کارشناسان مختلف تهیه کرد.
 
وی بیان کرد: بسیج سازندگی یک تجربه بسیار ارزشمند و کاری پرسود بوده به طوری که به جای توجه به محرومیت به تولید نگاه کردیم و نتایج بسیار خوبی هم داشت.
 
نقدی با بیان اینکه مشکل کشور رکود و تورم است، بیان داشت: رکود و تورم دردی است که به هرکدام دارو بدهیم برای دیگری مشکل ایجاد می‌شود، بنابراین بسیج وارد عمل شده به گونه‌ای که اگر بدون سرمایه‌گذاری بزرگ که منجر به تورم می‌شود تولید را افزایش دهیم، رکود و تورم از بین می‌رود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هم اکنون 500 هزار چاه آب در نقاط مختلف کشور داریم اگر در کنار این چاه‌ها بتوانیم استخر پرورش ماهی بزنیم تولیدات شیلات ایران دو برابر خواهد شد، تاکنون 4 هزار و 800 استخر پرورش ماهی در کشور با همت بسیجیان و تسهیلاتی که سازمان بسیج داده ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به صادرات کود شیمیایی به کشور، گفت: 600 هزار تن کود شیمیایی واردات داریم که این کار مضراتی برای کشور دارد، از جمله هدررفت ارز، از بین بردن خاک و تولید مواد غذایی آلوده، اما اگر به تولید کود عالی روی بیاوریم علاوه بر سودآوری از خروج ارز هم جلوگیری می‌شود.
 
نقدی با بیان اینکه یک‌هزار و 500 هسته علمی کشاورزی در کشور ایجاد شده است، بیان داشت: امید داریم این میزان را به 3 هزار هسته افزایش دهیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله با رکود و تورم در کشور وارد میدان شده و در دو سال گذشته 100 هزار شغل بدون بار مالی برای دولت، در کشور ایجاد کرده است.
 
وی تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی هم هوشمندی به خرج داده و وارد عمل شوند می‌توان کارهای بزرگی کرد، باید از اختلافات سیاسی دوری کنیم و به این مسائل توجه نداشته باشیم چرا که بهترین کار همین کاری است که شما مسئولان برای مردم انجام می‌دهید.
 
نقدی گفت: در همین راستا بسیج 10 طرح مختلف اقتصادی و تولیدی را به رئیس جمهور ارائه داده اما ما منتظر نمی‌نشینیم و باید در استان‌ها با وجود ظرفیت‌های بی‌شمار وارد عمل شده و تولید کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تعجب می‌کنم از برخی صحبت‌های که عنوان می‌شود مبنی بر اینکه ما باید با استکبار کنار بیاییم چرا که در زمینه اقتصادی مشکل داریم، اینطور نیست ما ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم و باید وابستگی اقتصاد کشور به نفت را قطع کنیم تا کل بیکاری در کشور از بین برود.