به گزارش پارس به نقل از العالم: یک فعال رسانه ای بحرینی مخالف دولت، هدف رژیم آل خلیفه از بازداشت شیخ "علی سلمان" را ترور سیاسی او دانست.


"جواد عبدالوهاب" اظهار داشت: رژیم آل خلیفه نتوانست با اعمال فشار بر شیخ علی سلمان، او را کنترل و به امتیازدهی در انتخابات اخیر مجلس وادار کند زیرا شیخ علی سلمان، انتخابات را تحریم کرد، به همین سبب رژیم آل خلیفه در پی ترور سیاسی او برآمد.

وی افزود: زمانی که انقلاب 14 فوریه در بحرین اتفاق افتاد، آمریکا و انگلیس و جناحی از رژیم آل خلیفه که جناح ولی عهد بود، به جمعیت های سیاسی مخالف دولت تضمین دادند که مطالبات آن ها را برآورده می کنند و نظام حاکمیتی بحرین را به مشروطه سلطنتی تبدیل می کنند تا به این وسیله، راه بر کسانی که خواهان براندازی نظام بودند، ببندند، اما آن ها پیمان خود را نقض کرده، زیر پا نهادند.

این مخالف بحرینی تاکید کرد: آن ها از شیخ سلمان می خواستند کوتاه بیاید و شرکت در انتخابات را بپذیرد و مسائل بحرین و بحران سیاسی را در داخل بحرین حل و فصل کند. اما شیخ سلمان تا این لحظه، در برابر همه فشارهای فراوانی که بر او وارد شد، تاب آورد؛ به همین سبب تنها راهی که پیش روی رژیم باقی مانده است، حذف شیخ سلمان از عرصه سیاسی و جدا کردن دبیرکل جمعیت وفاق از مردم است تا جایگزینی جدید در این جمعیت، جای او را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم بحرین باید بدانند که جز سرنگون کردن این رژیم، هیچ راهی وجود ندارد، زیرا این رژیم فاقد اراده سیاسی است و جز ابزاری برای اجرای سیاست های برخی کشورهای منطقه و غرب، چیز دیگری نیست.

عبدالوهاب تأکید کرد: رژیم آل خلیفه، با آوردن نیروهای اشغالگر سعودی به بحرین، مشروعیت و اراده سیاسی خود را از دست داد و عملا تصمیم گیری سیاسی، امنیتی، اقتصادی به دست رژیم عربستان سعودی، آمریکا و انگلستان افتاد.

وی بازداشت شیخ سلمان را اشتباه بزرگ رژیم آل خلیفه توصیف کرد و گفت: آل خلیفه فکر می کردند که با بازداشت شیخ سلمان، او را از عرصه سیاسی حذف می کنند، غافل از این که وی از جایگاه بسیار گسترده مردمی در بحرین و سایر کشورهای جهان برخوردار است و با بازداشت او اعتراضات گسترده، بحرین را فرا گرفت و صدای نهادهای بین المللی و کشورهای دیگر را بلند کرد.
عبدالوهاب، مردم بحرین را در برابر مسئولیتی بزرگ ارزیابی و تاکید کرد که فقط مردم بحرین هستند که می توانند با اراده خود، شیخ سلمان را از زندان آزاد کنند و نباید در این مجال به سازمان ملل یا فشارهای بین المللی اعتماد کنند.

دادستانی رژیم آل خلیفه، دیروز یک شنبه، بازجویی از شیخ علی سلمان را به پایان رساند و مدت بازداشت او را 15 روز تمدید کرد و از پذیرش آزادی او به قید وثیقه سر باز زد.

دادستانی کل، شیخ سلمان را به تحریک به تبلیغ برای تغییر نظام با توسل به خشونت و تهدید و چند فقره اتهام دیگر متهم کرد که شیخ سلمان همه اتهامات وارده را رد کرد.