‫به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم بیستمین سالگرد شهادت سرلشکر منصور ستاری و جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش، طی سخنانی با بیان اینکه رفتار امروز اردوگاه استکبار و امریکا با ایران نسبت به سالهای۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۱ متفاوت شده است، گفت: آنها که تا دیروز ما را تهدید به حمله نظامی می‌کردند، ماههاست پای میز مذاکره نشسته‌اند.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: اگر آخرین نامه اوباما به رهبری منتشر شود، این تغییر رفتار به دلیل اقتدار ایران مشخص خواهد بود.

وی تصریح کرد: ملت ما از تحریم‌های مختلف و عربده کشی‌های رئیس جمهور آمریکا و تهدید نظامی و حتی تهدید هسته‌ای با قدرت عبور کرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: آنها که گاهی با نگاه خرد و حبس در جغرافیای ملی با اتحاد ایران با ملت های مسلمان مخالفند، اقتدار ملت ایران را درک نمی کنند. امروز ملت‌های لبنان، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، یمن، بحرین، مصر و فلسطین نظام اسلامی را متعلق به خود و حامی منافع اسلامی می‌دانند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: مدیران و مسئولان بدانند یکی از نقاط کلیدی اقتدار علمی در دنیا، داشتن ارتش قدرتمند و نیروهای مسلح بازدارنده است.

وی درخصوص کاهش قیمت نفت نیز اظهار داشت: شرایط امروز قیمت نفت، تیر خلاصی است به کشورهای تک محصولی که تمامی ارزششان در دلارهای نفتی خلاصه می شود؛ کشورهایی که دوستان درجه اول آمریکا بودند و با این شرایط، قطعا قابل دوام نیستند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: دو اردوگاه حق و شرک همیشه بوده و اردوگاه شرک به دنبال مقابله با حق است و یکی از عوامل اصلی غفلت این است که از این واقعیت چشم بپوشیم.