به گزارش پارس به نقل از جماران، شهیندخت مولاوردی همچنین با اشاره به شوراهای تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه گفته است: جای سؤال است که چرا در این ۲۹ شورا از کلمه زنان غفلت شده و تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های ما به در بسته خورده است

وی در ادامه با طرح برخی انتقادات از دستگاه‌های دولتی گفته است: من احساس می‌کنم مانند فردی هستم که دست و پای او به شکل صلیبی بسته شده است ولی از او می‌خواهند با کسی که ایستاده مسابقه دو بگذارد.

فرد مذکور در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز با اشاره به شعار توسعه متوازن دولت تصریح می‌کند: بدون توجه به حوزه زنان همچنان عدم توازن وجود خواهد داشت.

در باب تلازم مفهوم زن و خانواده بیانات صریحی از رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

معظم‌له در لابه‌لای یکی از بیانات خود در همین رابطه می‌فرمایند: مسئله خانواده بخصوص سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده، مسئله ای اصلی است که باید به آن پرداخت.

ایشان همچنین می‌فرمایند: برخلاف برخی دیدگاهها، اشتغال از مسائل اصلی مربوط به زنان نیست البته اشتغال و مدیریت مادام که با مسئله اصلی یعنی خانواده منافاتی پیدا نکند، ایرادی ندارد.

ایشان در همین زمینه، زن و خانواده را دو مسئله غیر قابل تفکیک برمی‌شمرند و تصریح دارند: هرکس اگر مسئله زن را جدا از مسئله خانواده مورد بررسی قرار دهد در فهم مسئله و تشخیص علاج آن، دچار اختلال می شود.

صحبت‌های خانم مولاوردی در اعتراض به جایگزینی واژه خانواده به جای «زن» در حالی صورت می‌گیرد که ایشان قبل از این نیز در بخشی از صحبت‌های خود در همایش اعتدال، که چندی قبل برگزار شد؛ در موضعی خلاف نظرات راهبردی نظام اسلامی پیرامون مسئله اصلی نبودن اشتغال برای زنان؛ تأکید کرده بود که زنان نباید بر سر دوراهی کار یا زندگی قرار گیرند!

او در آن همایش گفته بود:

«برای ایفای نقش مؤثر در تحقق اعتدال، زنان باید به نقطه تعادل در مناسبات خانوادگی و عملکرد اجتماعی خود دست پیدا کنند و بر سر دوراهی کار یا زندگی قرار نگیرند. چالش اساسی دولت اعتدال‌گرا ایجاد موازنه بین کار و زندگی زنان است»!