به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در اجتماع بزرگ گرامیداشت حماسه ۹ دی در سمنان که با حضور کسترده مردم این شهر برگزار شد اظهارداشت: امروز و بعد از گذشتچند سال از فتنه ۸۸، جوانب گوناگون این فاجعه عظیم(فتنه ۸۸) بیشتر نمایان شده و به سوالات بیشتری درباره آن پاسخ داده شد؛ اما فتنه ۸۸ وجوه دیگری نیز دارد که باید رمز گشایی شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به کشور و ملت بزرگ ایران در فتنه ۸۸ تصریح کرد: خسارت‌های این فتنه شوم، خسارات بزرگی برای ملت عزیز ایران بود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به اینکه در مدت ۸ ماه فتنه ۸۸ همه افرادی که با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشتند به میدان آمدند تصریح کرد: در فهرست خسارت‌های فتنه ۸۸، جرائم بسیار بزرگ سران فتنه را می‌بینیم که از جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، بین‌المللی، اخلاقی و امنیتی کشور را به چالش کشید و این جرائم قابل بخشش نیست.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ تنها یک سوءتفاهم و اتفاق نبود عنوان کرد: آنچه که در حوادث تلخ سال ۸۸ رخ داد؛ وقایع طراحی شده از سوی اتاق‌های فکر شیطان بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای فروپاشی از درون جمهوری اسلامی ایران، سال‌ها برنامه‌ریزی کرده بود خاطرنشان کرد: دشمن به سبب دشمنی با انقلاب اسلامی ایران می‌خواست از فرصت انتخابات برای ضربه زدن به ملت آن استفاده کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سبب اعتلای هویت دینی و عزتمندی مردم شده و سد بزرگی در برابر طرح‌های شیطانی استکبار بود تصریح کرد: از این رو دشمن با سال‌ها برنامه‌ریزی قصد داشت تا با استفاده از فرصت انتخابات ۸۸، مدل کودتای مخملین را در جمهوری اسلامی ایران پیاده کند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اغزود: دشمن با استفاده از مزدوران و پیاده نظام خود در داخل کشور و بهره‌گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود، سال‌ها تلاش کرد تا با فریب افکار عمومی، ایجاد ناامنی و سوء تفاهم در کشور چهره کشور را غبارآلود کرده و به انزوا بکشاند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد نقش‌آفرین در جریان فتنه ۸۸، افرادی فریب خوده بودند که به این فتنه و خیانت مبتلا شدند تأکید کرد: اما باید توجه داشت که افرادی نیز در پشت این صحنه حضور داشتند که به صورت برنامه‌ریزی شده و مو به مو، فرامین شیطان را عمل می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به حضور گسترده و۸۵ درصدی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات سال ۸۸ خاطرنشان کرد: درست در زمانی که ملت قهرمان ایران با این حضور، عزت و عظمت خود را ب رخ جهانیان کشید، فتنه‌گران در چنین شرایطی، این فرصت صلایی و پیروزی تاریخی را به یک تهدید تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با هوشمندی و بصیرت و با هدایت‌های مقام معظم رهبری در روز ۹ دی‌ماه به خیابان ها آمده و آخرین میخ را بر تابوت فتنه زدند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ برای ما درس‌های زیادی را به همراه داشت عنوان کرد: ما می‌دانیم که دشمن هرگز دست از سر ما بر نمی‌دارد؛ اما همگان باید بدانند که ملت بزرگ ایران پای آرمان‌های خود ایستاده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به برخی شایعات مبنی بر ورود فتنه‌گران به بدنه دولت تصریح کرد: دولت باید برای جلوگیری از این مهم مراقبت و اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.