به گزارش پارس به نقل از  تسنیم: گروه تروریستی داعش مصاحبه‌ای را با خلبان اردنی که هفته گذشته پس از سقوط هواپیمایش در شمال سوریه به اسارت درآمده منتشر کرد.


به گزارش آسوشیتدپرس، معاذ الکساسبه خلبان اردنی جنگنده اف 16 هفته گذشته پس از سقوط هواپیمایش در مرکز رقه در شمال سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمده است.

بر اساس این گزارش، الکساسبه 26 ساله نخستین خلبان خارجی است که از آغاز حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش به اسارت نیروهای این گروه تروریستی درآمده است.

در این مصاحبه کوتاه که به صورت پرسش و پاسخ بوده الکساسبه تاکید کرده است که هواپیمایش توسط یک موشک حرارتی در کرانه رود فرات در شمال سوریه سرنگون شده است.

وی افزود: پس از پریدن بیرون از هواپیما داخل رودخانه فرود آمده و سپس توسط نیروهای داعش به اسارت درآمده است.

سخنگوی دولت اردن تاکید کرده است که وی اظهارات این خلبان را دیده است ولی هیچ اظهار نظری در این خصوص نداشته است.

داعش همچنین از حمله اخیر به کافه‌ای در سیدنی استرالیا حمایت کرده است. در این حمله دو گروگان به همراه فرد گروگانگیر کشته شدند. ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.