پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مقام عالي رتبه اجرايي در جلسه يك شوراي عالي، مواضع محكمي در مورد توافق آتي هسته اي ابراز كرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، يك مقام عالي رتبه اجرايي بعد از تصميم گيري و جمع بندي هاي لازم در يك شوراي عالي، مواضع محكمي در مورد توافق آتي هسته اي ابراز كرد.

وي در اين جلسه با اشاره به زحمات تيم مذاكره كننده و ايستادگي بر اصول و اينكه سعي كردند از حقوق هسته اي ايران با تمام توان، دفاع كنند گفته است: آنچه ما بايد در مورد توافق با كشورهاي 1+5 انجام دهيم انجام داده ايم و آنچه بايد كوتاه مي آمديم، آمده ايم و به حداقل ها اكتفا كرده ايم.

وي افزوده است: اكنون كه روزهاي آخر است بايد طرف آمريكايي و كشورهاي غربي بگويند چه چيزي براي ما آورده و مي آورند؟

وي تاكيد كرده است: در دور آتي مذاكرات آمريكايها بايد حرف متفاوتي درباره تحريم ها بياورند و اگر نياورند من با مردم حرف مي زنم؛ پشت پرده مذاكرات را مي گويم كه ما اين مقدار عدول كرديم و كوتاه آمديم ولي طرف غربي هيچ قدمي برنداشت.

وي افزوده است: آمريكايها و طرف غربي، سخنان نامربوطي مي گويند و زياده خواه هستند.

به نظر مي رسد نامه قاطع، محكم و منطقي اخير محمد جواد ظريف به كشورهاي 1+5 در چارچوب تصميم گيري اين جلسه ارزيابي مي شود و انتظار مي رود رييس جمهور نيز در گفتگو با مردم به روشنتر شدن ابعاد مذاكره بپردازند. 

كارشناسان معتقدند: سوال این است که چرا حقیقت رفتار آمریکا به افکار عمومی منتقل نمی شود ضروري است دكتر حسن روحاني پاسخ جسارت ها و زیاده گویی ها آنها را بدهد و با مردم سخن بگويد. 

 برخي صاحبنظران بر اين باورند كه استراتژي رسانه اي دولت بايستي تغيير كند و مسوولين محترم اجرايي، مانع از آن شوند كه بيش از پيش، زیاده خواهی های پی در پی آمریکا در مذاکرات، توسط رسانه هاي دولتي به طور سیستماتیک سانسور شود و بدتر از آن، حتی وقتی منتقدان یا صدا و سیما تلاش کرده اند به مردم بگویند که نه ماهیت و نه ادبیات آمریکا عوض نشده بلکه جسارت آمیزتر هم شده، عده اي از مدعيان طرفداري از دولت، زبان به گلایه و در مواردی هم تهدید گشوده اند تا به هر قیمت ممکن این روند را متوقف کنند.