به گزارش پارس به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی اظهار داشت: ۲رخداد مهم برای ورزش کشور در ماه پرخیر و برکت ربیع الاول برنامه‌ریزی شده که یکی از آن‌ها طبق وعده‌های داده شده مراسم تجلیل از افتخار‌آفرینان کاروان‌های ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی است.

وی افزود: ما همچنین در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور دیدار با مقام معظم رهبری هستیم که این دیدار نیز در همین ماه صورت خواهد گرفت و جامعه ورزش یک بار دیگر از بیانات و توصیه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای بهره مند خواهد شد.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در ادامه از تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای ورزش کشور و همچنین سند راهبردی ورزش به منظور اقدامات ریشه‌ای در راستای توسعه ورزش خبرداد.

احمدی همچنین به لزوم استفاده از نیروهای متخصص در عرصه ورزش تاکید و خاطر نشان کرد: در طی سال‌های اخیر حضور برخی مدیران غیرورزشی سد راه توسعه ورزش بوده به همین دلیل اکنون حضور نیروهای کار آزموده، متخصص و خاک خورده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود تا ورزش در مسیر اصلی و واقعی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برخی اصلاحات در عرصه ورزش در برهه زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست و باید در درازمدت با برنامه‌هایی که تدوین شده چالش‌های ورزشی را اصلاح کرد.