وبسایت جهان‌نیوز دراین‌باره نوشت: براساس آمار گمرک، در 8 ماه نخست امسال تنوع کالاهای وارداتی به کشور نسبت به سال گذشته 591 نوع کالا افزایش یافته است. افزایش تنوع کالاهای وارداتی به کشور در کنار آمارهای دیگر همچون افزایش وزن و ارزش واردات در سال جاری، همگی از روند نگران‌کننده تجارت خارجی و فقدان مدیریت واردات خبر می‌دهند.
این سایت ادامه می‌دهد واردات از چین در 8 ماه نخست امسال 43 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و به 7 میلیارد و 874 میلیون دلار رسیده است. همچنین آمارهای گمرک از افزایش واردات برخی کالاها به کشور در سال جاری حکایت دارد و قریب به اتفاق این کالاها جزو کالاهای صرفا مصرفی هستند که تولید آنها در داخل با هیچ مانعی روبرو نیست.
در ادامه این یادداشت اقتصادی آمده است: رئیس‌جمهور هفته گذشته، لایحه بودجه 94 را تسلیم مجلس شورای اسلامی کرد، در این لایحه پیشنهادی، دولت برای سال 94، بر روی درآمدهای گمرکی یک حساب سیزده هزار میلیارد و ششصد میلیون تومانی (136000000000ریال)  باز کرده است و این یعنی دولت نه تنها برای مقابله با واردات بی‌رویه در سال آینده برنامه‌ای ندارد، بلکه برای درآمدزایی از محل واردات بی‌رویه از هم‌اکنون کیسه دوخته است!
جهان‌نیوز با بیان اینکه واردات بی‌رویه، تیشه به ریشه اقتصاد مقاومتی می‌زند، تصریح کرد: آقای روحانی شعار اصلی‌اش در تبلیغات انتخاباتی این بود که «چرخ کارخانه‌ها و چرخ تولید هم باید بچرخد!»، اتفاقا اصلی‌ترین حرف اقتصاد مقاومتی هم همین است، مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند؛ «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است». حال کیست که نداند، امروز پیکر تولید ملی، نیازمند حمایت ویژه دولت است؟ کیست که نداند واردات بی‌رویه بزرگترین ضربه به تولید ملی است؟ کیست که نداند اگر امروز آمریکا بخواهد به «استراتژی و دکترین اقتصاد مقاومتی» ما حمله کند، کاری خواهد کرد که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی یعنی تولید ملی از کار بیافتد؟ آمریکا از یک طرف فروش نفت ما را تحریم کرده است، از طرف دیگر با توطئه عربستان،  قیمت نفت را به پائین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر رسانده است، از دیگر سو علی‌رغم امتیازهای نقد تیم مذاکره‌کننده ایرانی و اکسید کردن سوخت 20 درصد، باز هم حاضر نشده است «تحریم بانک مرکزی» را لغو کند و این یعنی از هر کوششی برای فشار به اقتصاد و ملت ایران دریغ نمی‌کند، اما متاسفانه برخی سیاست‌های غلط اقتصادی دولت دقیقا برخلاف و در نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است!
جهان‌نیوز در پایان می‌نویسد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سران نظام فرمودند: «به مسئولین دولت عرض می‌کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید. رئیس‌جمهور محترم گفتند. مسئولین دیگر هم کم و بیش اظهار کرده و گفته‌اند، منتهی باید عمل کرد: «و لا ممن هو علی غیر عمل یتکل» این جور نباشد که به زبان بگوئیم، در عمل کند حرکت کنیم، در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه‌ درونی اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است. رونق اقتصادی با تولید و فعال کردن فعالیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود، نه با چیز دیگری.»