به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، رحمانی فضلی امروز در بدو ورود به فرودگاه مشهد و جمع خبرنگاران افزود: این تعداد زائر طی دو، سه هفته اخیر به عراق سفر کردند در حالیکه بازگشت آنان ظرف 4 روز انجام می‌شود.


وی مهمترین مساله را برگشت زائران برشمرد و گفت : از آنجا که مسیر برگشت

از کربلا تا مرزهای ایران فاصله زیادی دارد به وسایل حمل و نقل نیاز داریم.

رحمانی فضلی افزود : با دولت عراق رایزنی شده است تا مدت ویزای زائران دو روز افزایش یابد تا در بازگشت آنان به کشور مشکلی ایجاد نشود.

وی از تشکیل ستاد اربعین درکشور برای مدیریت امور زائران خبرداد و گفت: این ستاد یک مااه پیش تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه در آن عضویت دارد.

رحمانی‌فضلی افزود : هماهنگی‌های لازم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی انجام شده است و وزارت کشور عراق هم در این زمینه با ما همکاری‌های لازم و مطلوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به کمبود وسایل حمل و نقل در مسیر کربلا تا مرز های ایران گفت : با هماهنگی‌های صورت گرفته از دیروز تعدادی اتوبوس برای انتقال زائران از کربلای معلی به مرزهای دو کشور و کشور عراق اعزام شده‌است و انتظار ما این است با این اقدامات زائران اربعین با آرامش خاطر مسیر کربلا تا مرزهای ایران را طی کنند و به کشور بازگردند.

وی افزود: از همه شهرداران خواسته شده بخشی از اتوبوس‌ درون شهری و حتی ناوگان اتوبوسرانی برون شهری کشور برای انتقال زائران به شهرها اعزام شود تا مشکلی در روند انتقال زائران ایجاد نشود.

رحمانی فضلی گفت: به لطف خدا و با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون مشکلی ازنظر امنیتی به وجود نیامده است و نیروی اطلاعات ، بسیج و سپاه در مرزهای کشور فعال هستند ضمن آنکه هماهنگی لازم با نیروی اطلاعاتی عراق صورت گرفته تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و خانواده دو شهید دفاع مقدس از برنامه های سفر یک روزه وزیرکشور به مشهد است.