به گزارش پارس به نقل از فارس، سناتور جان مک‌کین، از اعضای ارشد سنای آمریکا که به اتخاذ مواضع تند علیه ایران شهرت دارد بهبود روابط دیپلماتیک با دولت ایران را ممکن ولی مشروط خواند. سناتور مک‌کین همچنین در مورد راه پایان دادن به جنگ‌های داخلی سوریه، اظهارنظر کرد.

این سناتور ارشد سنای آمریکا، روز چهارشنبه، در نشست ویژه‌ای برای بررسی سیاست‌های خارجی ایالات متحده گفت که برای ترسیم نقشه راه سیاست‌های خارجی و دفاعی آمریکا، سال آینده از شخصیت‌های ممتاز این کشور مانند هنری کیسینجر دعوت به ارائه نظر خواهد شد. سناتور مک‌کین در پاسخ به پرسش رادیو فردا مبنی بر چشم‌انداز بهبود روابط دیپلماتیک آمریکا و ایران با توجه به احتمال حصول موافقتنامه هسته‌ای، این امر را مشروط قلمداد کرد، ولی شرایطی را که برشمرد در واقع اتهاماتی است که پیش از این نیز علیه جمهوری اسلامی وارد شده ‌است.

سناتور مک‌کین گفت به محض توقف پشتیبانی دولت ایران از سازمان حماس و همینطور پایان دادن به حمایت از حزب‌الله و دولت سوریه، بهبود روابط با تهران ممکن می‌شود. مک‌کین شرط دیگر را از جمله توقف ارسال اسلحه از سوی ایران به سوریه نامید.

سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی، شش سال پیش، رقیب باراک اوباما بود در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی پایان دادن به جنگ‌های داخلی سوریه نیز از جمله بر مسلح کردن ارتش آزاد این کشور تاکید کرد.